Welke maat sproeier 70cc vivacity 19mm carb

bliksem-kater

2t strijder
Beste mensen.

Ik heb een 70cc peugeot vivacity met tecnigas terugloop die wel loopt met std carburateur maar na een halve minuut uitvalt. Daarom heb ik een 19mm carburateur gekocht maar mijn vraag daarbij is welke maat sproeier er ongeveer in moet. Ik ben zelf niet zo van de sproeiersets dus ik koop ze liever gewoon los.
Ik ben ook nog van plan om er een ander luchtfilter op te zetten.
 
Advertisement - register to remove this

Beste mensen.

Ik heb een 70cc peugeot vivacity met tecnigas terugloop die wel loopt met std carburateur maar na een halve minuut uitvalt. Daarom heb ik een 19mm carburateur gekocht maar mijn vraag daarbij is welke maat sproeier er ongeveer in moet. Ik ben zelf niet zo van de sproeiersets dus ik koop ze liever gewoon los.
Ik ben ook nog van plan om er een ander luchtfilter op te zetten.
Tussen 85/110 ofzo. Is echt testen ik zou beginnen bij 120
 
Waarom geen sproeierset? Kosten geen drol en je kan meteen dan goed alles afstellen. Wij weten niet welke sproeier je nodig hebt want elke scooter heeft een andere afstelling nodig. Dus gewoon niet zo eigenwijs doen en die set kopen zodat je hem fatsoenlijk kan afstellen.

Weet ook dat je dan een ander spruitstuk nodig hebt want je kan moeilijk een 19mm carb in een STD 12mm spruitstuk douwen...

Btw peugeot verticaal blokken krijg je nooit helemaal 100% goed afgesteld omdat het gewoon klote blokken zijn om optevoeren.
 
Deze blokjes zijn gemaakt om met lage toeren te rijden wat ze ook uitermate betrouwbaar maakt.
Maar als je er mee gaat experimenteren met opvoeren kom je van een koude kermis thuis.
Het hoogst wat je kan bereiken is misschien net een middeltoerige setup , en dan moet je goed je best doen.
Ik denk niet dat je scooter zon setup heeft en dat je beter kan kijken hoe je het af kan stellen met de standaard 12 mm carb.
Niet slecht bedoeld ofzo, maar een Fiat panda kan je ook niet zo snel maken als een Ferrari.
 
Waarom geen sproeierset? Kosten geen drol en je kan meteen dan goed alles afstellen. Wij weten niet welke sproeier je nodig hebt want elke scooter heeft een andere afstelling nodig. Dus gewoon niet zo eigenwijs doen en die set kopen zodat je hem fatsoenlijk kan afstellen.

Weet ook dat je dan een ander spruitstuk nodig hebt want je kan moeilijk een 19mm carb in een STD 12mm spruitstuk douwen...

Btw peugeot verticaal blokken krijg je nooit helemaal 100% goed afgesteld omdat het gewoon klote blokken zijn om optevoeren.
Isgoed zal een sproeierset kopen nieuw spruitstuk heb ik al liggen
 
Back
Top