Welke maat sproeier bij terugvoeren Zip-2t 70cc -> 50cc

Roy2007

Member
Zip 2T vanwege wok van 70 terug naar 50cc. Zat een powerfilter op, nu ivm het aantal toegestane decibels het standaardluchtfilter die denk ik meer weerstand geeft. Aan de bougie te zien is het mengsel echt veel te rijk.

Carburateur Dellorto 17,5mm (ouder model) met hoofdsproeier 112 erin.

Nu wilde ik beginnen met een kleinere sproeier maar heb geen idee aan welke maat/grootte ik moet denken.

En er ligt best veel mengsel in het luchtfilter nu. Als ik daarop google kom ik uit op een niet goed afsluitende vlotter. Zou dit ook mede oorzaak kunnen zijn voor het te rijke mengsel. Dat wat in het luchtfilter ligt (plasjes bijna) mee terug gezogen wordt de cilinder in ?
Vlotter sluit toch wel goed af volgens mij. Even getest met op aanvoer blazen en vlotter omhoog bewegen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

72 is echt veelste groot. Als je een origineel luchtfilter hebt met het buisje er nog in en de luchtplaat in je carb rijdt die het beste met 56 (standaard)
 
72 is echt veelste groot. Als je een origineel luchtfilter hebt met het buisje er nog in en de luchtplaat in je carb rijdt die het beste met 56 (standaard)
de luchtplaat heb ik niet. En het buisje zegt mij eerlijk gezegd niets. Heb de oude originele luchtfilter erbij gekregen toen ie nog 70cc met powerfilter was maar zie geen buisje wat erin of eraf zou kunnen. Met deze gegevens..... is dan 72 nog te groot ?
 
Back
Top