Welke maat sproeier?

Vdbdimi

New Member
Hallo
Ik vroeg me af welke maat sproeier ik het best zou steken
Heb een 50cc polini cilinder
Sito plus uitlaat en de rest is allemaal stock
Nu zit er standaard een 52 sproeier in en vroeg me af welke sproeier het best zou zijn hij rijd 80 op de teller
 
Advertisement - register to remove this

Dit hangt af van hoe jouw scooter loopt, of je een ander membraan hebt, gekotterde carters, aangepaste luchtfilter, maat van de carburateur of een aangepaste/ race ontsteking hebt. Hoe loopt jouw scooter nu van kwart gas tot half gas naar vol gas? Merk je dat hij hapert of stottert op volgas? Of dat hij op een bepaalde toerental wegvalt? Dit is belangrijk voor het bepalen van de sproeier. Ook is belangrijk wat je setup is qua lucht en ontsteking. Ik ga er van uit dat je een standaard ontsteking hebt een een originele luchtfilter zonder aanpassingen? Je zegt wel stock maar meestal verzwijgen de meeste de kleinste dingen die het grootste verschil maken.
 
Geen idee, ik zou niet eens weten over welke scooter en setup je het hebt.
sorry was ik vergeten gaat over een Peugeot Vivacity van het jaar 2007
Post automatically merged:

Dit hangt af van hoe jouw scooter loopt, of je een ander membraan hebt, gekotterde carters, aangepaste luchtfilter, maat van de carburateur of een aangepaste/ race ontsteking hebt. Hoe loopt jouw scooter nu van kwart gas tot half gas naar vol gas? Merk je dat hij hapert of stottert op volgas? Of dat hij op een bepaalde toerental wegvalt? Dit is belangrijk voor het bepalen van de sproeier. Ook is belangrijk wat je setup is qua lucht en ontsteking. Ik ga er van uit dat je een standaard ontsteking hebt een een originele luchtfilter zonder aanpassingen? Je zegt wel stock maar meestal verzwijgen de meeste de kleinste dingen die het grootste verschil maken.
zit niets anders op buiten de polini cilinder and de sito plus uitlaat is het allemaal nog stock carbu of luchtfliter enigste dat veranderd is in de luchtfilter is is een nieuw filtertje geplaats in de luchtfilter van malossi
mijn bougie kleur is een licht kleur meer wit/beige kleur en overal waar ik kijk zeggen ze een grotere sproeier steken enzo
ik heb niet echt probleem bij gas kwart of half gas geven
 
Last edited:
De Peugeot Vivacity uit 2007 met het verticale blok. Ik heb geen ervaring met de Polini 50cc maar ik neem aan dat hij iets sneller zal zijn dan de standaard 50 cc ? Een wit/beige bougie kleur duid op een te kleine sproeier wat mijn vermoeden bevestigt dat de Polini cilinder een iets grotere sproeier nodig heeft.
Ik gok op sproeier 56 maar test even tussen 54 en 60 welke sproeier het beste is. De juiste bougie kleur is koffie bruin welke je kan testen door de scooter warm te rijden ( 3 kilometer ) en dan op topsnelheid het contactslot uit zetten en uit laten rijden. Bougietje er uit ( pas op heet ) en je ziet de kleur.

Houd er wel rekening mee dat een nieuwe bougie niet snel verkleurt dus je kan het beste testen met een oudere bougie.
 
Ik heb niet zoveel verstand van peugeot, maar ik weet dat ik op een minarelli blok onbegrensd met 50cc met std luchtfilter en gianelli shot met sproeier 80 reed. Dit was wel een 12mm carb van dellorto. Ik vind 52 wel heeeel klein en witte bougie is te arm mengsel dus groter die sproeier
 
Ik heb niet zoveel verstand van peugeot, maar ik weet dat ik op een minarelli blok onbegrensd met 50cc met std luchtfilter en gianelli shot met sproeier 80 reed. Dit was wel een 12mm carb van dellorto. Ik vind 52 wel heeeel klein en witte bougie is te arm mengsel dus groter die sproeier
Peugeot verticaal heeft een aparte afstelling qua kleinere sproeiers, een standaard drukveer die bijna zo sterk is als een malossi gele drukveer ,
standaard rollen van 6.5 gram etc. 52 is idd te klein voor die polini 50 cc , 56 zou beter zijn.
 
De vivacity start heel moeilijk, met remreiniger start ie redelijk snel. Heb de prop in de uitlaat weer terug geplaats ging 55 a 60 op teller met prop 40. Setup alles standaard sproeier 62 50ccblokje. Help krijg hem niet klaar, voor dat de prop er uit was starten die sneller maar ook niet super. Heb al sproeier 54 en 56 geprobeerd maar dan zit er helemaal geen leven in.lek testen heb ik gedaan niks is lek.en zitten nieuwe zuigerveren
 
Back
Top