VHM koppies

Razma

Well-Known Member
omdat er geen recente topic over was en toch leuke fotootjes:

vhm_kop_evo_70.JPG
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Folkert@MinaRally
En deze hebben hogere compressie oid?

Nee, zelfde inhoud echter met de zuigerradius in de squish-rand geCNC'd waardoor deze volledig evenwijdig loopt.
 
En de koppen kan je ook op eigen specificatie laten maken. En zijn alleen verkrijgbaar voor mina evo70 en evo 50.

Dit heeft Speedy-Tjai al eens ergens gepost in een recent topic. En de bovenstaande foto's zijn ook van hem.

Was wel even netjes geweest om dat even te vermelden denk ik zo
 
én ze zijn uit gewalst alu. dat vele malen harder is dan de std. koppen.

en er is idd. een topic over geweest , max 3 weken geleden
 
Originally posted by Kuit@NRG
die kop lijkt anders ook behoorlijk op een NG kop :s op pia

:rolleyes:

Als je naar de vorm kijkt lijken alle binnenkoppen op elkaar.. ik vind het nou niet bepaald op een NG kop lijken.. :?
 
Originally posted by Joël
Nee, zelfde inhoud echter met de zuigerradius in de squish-rand geCNC'd waardoor deze volledig evenwijdig loopt.

Mijn kop is ietwat uitgedraaid door die putjes die je nog steeds ziet op pic. en squishrand op ZUIGER is hieraan evenwijdig gemaakt.
panasonic%20780.jpg


Is het nou ook geen mogelijkheid om ipv je kop op je zuiger aan te passen, juist je zuiger op je kop aanpassen??.........
Wat zijn hier de concrete verschillen van?
 
Heb weleens gezien dat een zuiger op een cilinder is aangepst, maar nooit op een kop. Op de cilinder was het net als hoe je een taart in stukken snijdt, het ene deel was hoger, andere iets lager.. zodat de poorten goed open staan neem ik aan.. was een stage 5 getunede corsa (Door de jager geloof ik)
 
Originally posted by Dragege
Mijn kop is ietwat uitgedraaid door die putjes die je nog steeds ziet op pic. en squishrand op ZUIGER is hieraan evenwijdig gemaakt.
panasonic%20780.jpg


Is het nou ook geen mogelijkheid om ipv je kop op je zuiger aan te passen, juist je zuiger op je kop aanpassen??.........
Wat zijn hier de concrete verschillen van?

Natuurlijk is dat mogelijk, het bewijs laat je zelf zien.

Alleen draai ik bij voorkeur niet aan zuigers, omdat er bij het inspannen al gauw (kleine) beschadigingen kunnen optreden en je de bodem dunner maakt, wat sneller inzakken tot gevolg heeft.

Maar het kan.
 
en het volgende: dan zou je elke keer als je een zuiger wilt vervangen moeten bewerken.............

de zuiger vervang je vaker dan de kop meestal...............
 
Ik heb zo`n binnen- en buitenkop, volgens mij zijn de (goudkleurige) buitenkop en binnenkop combinatie er alleen maar voor Pia Team 50... En dat er nu losse binnenkoppen voor 70`s zijn.

Tinne..
 
WAUW :|

Originally posted by Speedy-tjai
De VHM Evo 70 cc minarelli kop is tot stand gekomen vanwege mijn hobby en omdat ik daar stage heb gelopen. Momenteel ben ik daar werkzaam. Er moeten nog tal van testen gemaakt worden met de VHM binnenkoppen, voordat een standaard VHM Evo kop op de markt wordt gebracht.

De VHM koppen zijn alleen verkrijgbaar voor Polini Evo 70 cc voor minarelli:

·Blinde koppen, voor de hobbyisten € 44.05 (incl. Btw)

·VHM kop gelijk aan de originele Polini kop (Vervangingskop, mooi CNC freeswerk van gewalst aluminium) € 57.41 (incl. Btw)

·VHM koppen op specificaties verkrijgbaar € 57.41 (incl. Btw)

Deze koppen kunnen besteld worden via de betere scooterdealers. Dus niet rechtstreeks via VHM!

Voor VHM koppen op specificatie moet u doorgeven wat de zuigerhoogte is, wat voor type zuiger, welk gewenste squish en volume u wilt hebben .

·De volume is de volume verbrandingskamer inclusief de volume van de bougiegat, bij de Evo kop is de bougiegat 2.5 cc.

·De zuigerhoogte is de hoogte gemeten vanaf de cilinderdeck tot aan de hoogste punt van de zuiger op de BDP. De cilinder moet wel met moment aangedraaid zijn op het blok.

·De zuigerbolling van de Evo zuiger is al een tijdje bekend bij ons.


Met vriendelijke groet,

Denny Lam


Verder is die foto van Dragage gene vergelijkings materiaal. Omdat er bij hem diverse factoeren meespelen voor deze aanpassingen.
En De Jager doet niet aan stages in tuning
 
Leuk voor je..
(doelend op bovenstaande)



Originally posted by streetpower
http://www.polini.nl/order.htm
hier zijn ze 169 euro en je kan die vhm koppen daar ook kopen voor mhr speed


Hier word naar mijn mening de indruk gewekt dat je de gehele binnen- en buitenkop combinatie ook voor speed kunt kopen.
Vandaar mijn reactie.


Tinne..
Ik gebruik trouwens altijd gewoon binnen- en buitenkop, hier heeft men het alleen maar over koppen....
 
Last edited:
Originally posted by melf #50
en het volgende: dan zou je elke keer als je een zuiger wilt vervangen moeten bewerken.............

de zuiger vervang je vaker dan de kop meestal...............
plus dat je timing verandert...
 
Back
Top