VHM Membraam..

ja idd en desnoods vrees je er sleufjes uit voor je gaten ofzo, als hij maar geklemd wordt door het spruitstuk maakt het verder geen kont uit, bewegingsruimte heeft hij toch niet en luchtdicht krijg je hem altijd wel
 
natuurlijk is dit zo pas te maken.. maar je zei dus dat dit voor een crosser was, het lijkt ook erg veel op een membraan van een am6 blok als je de bevestiging bekijkt. Het is veel geld, maar testen is nooit weg;) Als je dit membraan nou in een pasgemaakt alu stukje zou laten vallen, zoals mol zegt, zou je dan ook meer carterdruk creeeren? tis maar een id:p
 
Marco. said:
zou je dan ook meer carterdruk creeeren? tis maar een id:p

Kan...maar er zijn nog 1000 andere, en veel makkelijker manieren om je carterdruk te verhogen, maar wie zegt dat het beter is? Verder zeggen een hoop mensen dat het oppervlak klein is, en dat het nadelig is, maar de oppervlakte bij de kleppen is wel veel groter, en dat zorgt waarschijnlijk ook weer voor een betere doorstroom. Maargoed, het zal een kwestie van testen zijn....
 
of 4 nieuwe gaatjes boren en schroefdraad erin tappen :)

als je een alu plaatje moet maken waar schroefdraad in komt te zitten... dan moet dat tog best redelijk dik zijn wil het een beetje goed zitten / blijven zitten.

en trouwens, uiteraard is dit niet de 1e keer dat er crossmotor membranen worden getest... alleen komen dit soort dingen blijkbaar niet al te vaak op het forum te staan.
 
Een plaatje van 5mm dik is imo dik genoeg om te testen. Het zit dan echt wel vast, daarna kan je altijd nog je carter aan gaan passen oid. Als je het goed wilt vergelijken hoog je ook je normale membraan op met 5mm, maak je een testbankrun en ga je daarna met het "nieuwe" membraan wat ook 5mm is opgehoogd testen.
Heeft het ding dan potentie kan je verdergaan. Je carter ervoor aanpassen e.d. maarja dat zou ik pas doen als ik zeker weet dat het ook scheelt.
 
waarom te klein? vergelijk em es met die vl, binnen diameter daarvan is 31 31 meen ik veel te groot volgens "het regeltje"
 
sr-johan said:
vroeger heb ik wel eens op mijn crosser een boyson membraan gehad. dit werkte wel anders, dit werkte dmv kleine kleppen op de grote kleppen en dit creeerde wat meer koppel.

Het is 'Boyesen' :p

Maar ik denk niet dat je uit deze ervaring kan concluderen dat het bij een scooter ook zo is, maarja...wie weet. Wie gaat het testen? ;)
 
Mol said:
Sorry, maar hoe n00b zijn jullie allemaal. 10 reply's over dat het niet gaat passen terwijl dit zelfs door een beunhaas nog pas te maken is volgens mij. Maargoed, ik zie iig het probleem niet, desnoods maak je een alu plaatje wat op de originele gaten in je blok past, daar maak je een gat in en laat je dit membraan invallen. 4 gaatjes boren + tappen en klaar is Kees.
En over dat spruitstuk, in princiepe hetzelfde verhaal. Niet alles is plug and play, maar nog 2x een gaatje boren en tappen en je draait er zo een pia spruitstuk op.


Dit membraan is duidelijk breder , dus dan moet je stukken van je carter weg gaan halen en blijft er weinig over.
Dat gedoe met schroefjes enzo is idd vrij snel op te lossen.


// deze afstand dus.
membraan3sk.jpg
 
hij lijkt maar zoveel breder omdat ze scheef liggen... denk idd dat het niet zoveel scheelt.
het lijkt me ook sterk dat kiesler iets ontwikkelt wat onmogelijk is om gemonteerd te krijgen...
 
is dit membraam van kiesler dan? en tsjah als het niet voor scooters ontwikkeld is (nog niet althans) de inlaat van crosser op dat punt is toch ook veel groter :? deze membraam is niet voor scooters bedoelt hoor:)
 
Pronk said:
Het is 'Boyesen' :p

Maar ik denk niet dat je uit deze ervaring kan concluderen dat het bij een scooter ook zo is, maarja...wie weet. Wie gaat het testen? ;)

Rudi heeft er ooit mee gespeeld toch? (of alleen de kleppen?)
Ik kom dit tegen van Boyesen iig, dit zijn alleen de kleppen:
s_boyesen01.jpg


En dit zijn gehele membranen incl spruitstuk:
radvalve.gif


Tinne..
 
Joor ook, resultaat was 0,0 toendertijd (lees vermogensverlies). Maarja, het kan op een andere setup heel anders lopen natuurlijk.
 
dieselmaniac said:
dat zei ik al ja in de post boven je:p

Nee hoor, jij had het over een Kiesler Membraan...ipv over een VHM Membraan.

*edit* Naar mijn idee gaat dit topic trouwens echt nergens over, want het gaat hier gewoon niet om een scootermembraan van VHM, maar er is gewoon iemand voor de gek gehouden volgens mij :)
 
Last edited:
Pronk said:
Nee hoor, jij had het over een Kiesler Membraan...ipv over een VHM Membraan.

*edit* Naar mijn idee gaat dit topic trouwens echt nergens over, want het gaat hier gewoon niet om een scootermembraan van VHM, maar er is gewoon iemand voor de gek gehouden volgens mij :)

hij vroeg het...of hij bedoelde het sarcastisch maar dat zie k zo niet...:p

jah topic is eigenlijk loos, want TS kon al aan het begin zien dat deze niet voor een mina. horiz. bedoeld was...
 
CiRox said:
hij vroeg het...of hij bedoelde het sarcastisch maar dat zie k zo niet...:p


Nja...LB :p

Denk dat dit topic gewoon dicht kan dan, als iemand erop tegen heeft mag die het zeggen, anders gooi ik er strax een slotje op :)
 
Back
Top