VHM koppen..

Denny Lam himself...


VHM kop gelijk aan de originele Polini kop
(Vervangingskop, mooi CNC freeswerk van gewalst aluminium)
Artikelnr.: AE-32091-3 € 57.41 (incl. Btw)
Deze kan je dus meteen monteren en rijden


Blinde koppen, voor de hobbyisten
Artikelnr.: AE-32091-A € 44.05 (incl. Btw)
Deze kop kan je zelf bewerken naar eigen berekeningen en ideeen


VHM koppen op specificaties verkrijgbaar, specials € 57.41 (incl. Btw)


Een bijkomend voordeel van de nieuwe VHM kop is dat deze van gewalst aluminium is.
Deze vorm van aluminium is sterker en beter bestand tegen detonatie dan het originele gegoten exemplaar.
 
Aerox-Evo70 said:
wat moet je nou met een powerband ?

je topvermogen moet gewoon toenemen... (hooguit het vermogen NA je powerband iets)
Als je powerband door een ander koppie 3x zo breed word kan je op andere manieren weer proberen meer vermogen te scoren, als hierdoor je powerband weer smaller word is dat geen probleem terwijl dat daarvoor misschien wel zo was.
 
ABT said:
Evo verbrandingskamer is volgens mij voor mina en pia hetzelfde

nog even over die vhm evo koppen, die zijn er idd alleen voor mina... en die wel degelijk anders als de pia koppies.

verder is de vhm evo kop hetzelfde als het orgineel, alleen het materiaal is anders.
 
vhmdscn0271.jpg


mijn kopje, uitgedraaid op mijn specs :)
 
De koppies (Zie foto Aprilia_area 51) die ik tijdens mijn stage heb ontworpen zijn inderdaad alleen voor Polini evo 70 cc Minarelli . Verder is er ook een kopset ( buitendeksel+binnenkop) voor Malossi pia MHR 50 cc (Deze is bij VHM niet meer leverbaar). Deze kop was paar jaar geleden ontworpen omdat, Mario van der Heijden (tuner van scooter Irjo van Mil) destijds veel testwerk verrichte en alles uit de pia 50 cc wilde persen.

Echt testwerk met de Evo kop heb ik nog steeds niet verricht wegens gebrek aan tijd. Dus of de koppen vermogenswinst levert kan ik niet met 100% garanderen. Maar wat is dus wel het voordeel dan?

Wat Mol zegt is een heel goed standpunt:
Als je powerband door een ander koppie 3x zo breed word kan je op andere manieren weer proberen meer vermogen te scoren, als hierdoor je powerband weer smaller word is dat geen probleem terwijl dat daarvoor misschien wel zo was.

En het zijn de kleine beetjes die de grote vermogens halen.

Groeten Denny
 
Weinig aan toe te voegen.
Ik zal eens kijken of ik @ Koopmans een foto mag maken van de 50cc koppies die er liggen. Misschien wel leuk voor dit topic :)
 
David heeft er 100% zeker 1tje, dan Tinne nog en Fred heeft em zelf al jaren. Maar ik rijd er straks wel ff langs.
 
Back
Top