VHM koppen..

Laurens.

Do the Dahmer!
Ik vraag dit voor een kameraad. (heb al gesearcht , maar kon vrijwel niks vinden)

Wat is het grote voordeel van een VHM cilinder kop met de verbrandingskamer die hun er bij leveren :?
 
Advertisement - register to remove this

Staat zeker weten in de search.

je kan in ider geval een kopje naar jou specificaties laten maken.
als je bv een krappere squish wil , dan passen ze je verbrandings kamer daarop aan zodat ie niet gaat detoneren.
etc etc


edit : iets gevonden in de search

vhm kopje kan je naar eigen wens laten maken, denk hier aan:

Het gewenste volume.
Dit is de totale inhoud van de verbrandingskamer inclusief het bougiegat. Bij de Evo kop bedraagt deze 2,5cc

De zuigerhoogte.
Dit is de afstand gemeten vanaf de cilinderdeck tot aan het hoogste punt van de zuiger op het BDP, wanneer de zuiger in zijn hoogste stand is. De cilinder moet wel op moment aangedraaid zijn op het carter, dit is voor een scootercilinder 12NM.

De zuigerbolling.
De zuigerbolling is de radius van de zuigeroppervlak.
Van de evo zuiger is deze waarde bekend bij VHM.
Gebruik je een ander type zuiger, dan zal je dit op moeten laten meten bij VHM, zij hebben daar de benodigde apparatuur voor.

info van vhm artikel
 
Laurens. said:
Ik vraag dit voor een kameraad. (heb al gesearcht , maar kon vrijwel niks vinden)

Wat is het grote voordeel van een VHM cilinder kop met de verbrandingskamer die hun er bij leveren :?

goeie cilinderkop kan je flink vermogen schelen :)
 
Laurens. said:
Wat is het grote voordeel van een VHM cilinder kop met de verbrandingskamer die hun er bij leveren :?

VHM levert voor een MHR 50 een cilinderkop + verbrandingskamer en sinds kort voor een Polini evo een verbrandingskamer (geen kop dus)
 
Bij de MHR50 gaat het om de Piaggio versie en voor de Evo70 is hij er alleen voor Minarelli voor zover ik weet.
 
Mol said:
Bij de MHR50 gaat het om de Piaggio versie en voor de Evo70 is hij er alleen voor Minarelli voor zover ik weet.

Evo verbrandingskamer is volgens mij voor mina en pia hetzelfde
 
Bij pia zijn zowiezo de tapeinden anders , en de buitenkop van de pia is ook anders. Lijkt me dat de verbrandingskamer ook iets anders is.
 
Hmm de VHM Kop ontwikkelt door Denny Lam. Maar had begrepen dat hij @ oisterwijk 2004 niet zoveel vermogen had ten opzichte van sommigen .
 
Met alleen een kopje kom je er ook niet. Wat scoorde hij toen dan? Want op Lely 2003 scoorde hij wel aardig toch?
 
Mol said:
Met alleen een kopje kom je er ook niet. Wat scoorde hij toen dan? Want op Lely 2003 scoorde hij wel aardig toch?

18.9 ofzo inderdaad..niet verkeerd met een Evo op mina toch :) , heb het er niet veel zien doen in elk geval.
 
voordeel

Laurens. said:
Ik vraag dit voor een kameraad. (heb al gesearcht , maar kon vrijwel niks vinden)

Wat is het grote voordeel van een VHM cilinder kop met de verbrandingskamer die hun er bij leveren :?

re; het voordeel van een VHM kop is dat je vrij kunt expirimenteren met de vorm van de verbrandingskamer. Verder zou door het gebruik van beter aluminium de warmte overdracht en dus de sterkte (levensduur) beter/langer zijn. Verwacht niet meteen een pk winst o.i.d. Je kunt de fa. VHM ook zelf e-mailen met specifieke vragen; ze staan je graag te woord.
 
voor de vermogens speculanten...de kop heeft zeker wel zin/voordelen.
In hoeverre....dat zal je Denny zelf moeten vragen.
pm'en dus......
 
Het lijkt me niet dat iemand dat zomaar weg zal geven. En je hoeft niet specifiek te praten over vermogenwinst. Maar vooral de plek waar je je vermogen uitplukt kan je met een kop beinvloeden.
 
Onder vermogenswinst versta ik ook eigenlijk meer een energie-uitstoot winst.
In mensentaal: hoeveel energie je in hoeveel tijd omzet. Als je powerbrand verbetert, ligt deze waarde hoger. In die richting bedoel ik het. Verder Zal Denny niet te schuw zijn om ff "zijn"kopjes toe te lichten.
 
dat kopje was toch gelijk aan std? alleen beter materiaal en eigenlijk meer als vervanging gedacht . de prijs was ook lager dan ori polini ofzo
 
Back
Top