VHM kop probleempje

Dennis.H

Dani Pedrosa
hee,

ik heb nu dus een VHM kopje voor Evo 70. gemonteerd en past natuurlijk dus gewoon. maar als ik nu met de krukas draai, dan raakt volgens mij de zuiger het kopje. ik heb gewoon weer evo pakkingen er tussen gedaan en niks anders dan normaal. weet iemand wat dit is??

Greetz Dennis
 
Advertisement - register to remove this

heb je wel de goede besteld/ontvangen?
want je hebt een blinde versie die je zelf moet aanpassen en een versie die al aangepast is...
 
ik heb die besteld bij Van der Kruijs en op het doosje staat:

VHM Polini 70cc
Piston heigth: +1.47mm
Volume: 7.60cc
Squish: 0.59mm

lijkt me de goede toch?
 
:S

Als je goed kijkt :X Het verschil tussen een blinde en een niet blinde kop zie je overduidelijk heel snel.

Die kop die de TS heeft besteld is al bewerkt, ik denk dat je nog een voetpakking er tussen moet stoppen.
 
Denk gewoon sQuish goed zette, verschil zie je over duidlijk tussen blinde en niet,post anders picca :) als je der nog niet uit komt..

En wat is volgens jouw raken van zuiger tegen kop? je kan hem dus wel een slag draaien?
 
Heel simpel..

Sommige koppen vallen iets in de cilinder, sommige iets buiten. Als je een kopje vervangt/veranderd, moet je altijd de squish opnieuw goedzetten & veranderen.

Ik heb het bij mijn speed ook gehad. Ik bestel een nieuwe binnenkop, die 100% hetzelfde zou moeten zijn als het vorige model, en toch had ik even een verschil van 0.1mm in de squish..

Dus compenseren met voetpakkingen :)
 
Johan... said:
Het jammere is alleen dat je timing anders wordt, wat in sommige gevallen trouwens ook voordelig kan zijn.

Dat was toch ook de bedoeling van de VHM kop? of heb ik dat verkeerd??
 
Johan... said:
Het jammere is alleen dat je timing anders wordt, wat in sommige gevallen trouwens ook voordelig kan zijn.

Als je de cilinder een paar 10den omhoog of omlaag schuift merk je er geen zak van in de vermogensafgifte, als je zuiger je kop raakt wel, na een tijdje (als je big-end uitelkaar spat :p )


Dus TS, gewoon een dikkere voetpakking eronder tot dat je squish op +/- 0,5mm staat.
 
Back
Top