VHM cilinderkoppen

->Sp3cIaL-ArK<-

Annick-Lovertjuh
ik zag op scooter-freaks een artikeltje over VHM cilinder koppen voor op malossi mhr50.. mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft, en het echt scheelt in vermogen.
 
Advertisement - register to remove this

binnen koppen kunnen naar eigen specs. gemaakt worden en het grootste voordeel is dat de kop beter wordt gekoeld.
 
Heb er zelf ook een @ evo :)

afwerking is erg netjes, glad koppie, licht, gewalst alu (moet steviger zijn volgens vhm), en laten fixen @ eigen specs.

Had na 1 week al.
 
Aprilia_area 51 said:
Heb er zelf ook een @ evo :)

afwerking is erg netjes, glad koppie, licht, gewalst alu (moet steviger zijn volgens vhm), en laten fixen @ eigen specs.

Had na 1 week al.


Maar scheelt het nu ook iets in vermogen?
 
vhm kopje kan je naar eigen wens laten maken, denk hier aan:

Het gewenste volume.
Dit is de totale inhoud van de verbrandingskamer inclusief het bougiegat. Bij de Evo kop bedraagt deze 2,5cc

De zuigerhoogte.
Dit is de afstand gemeten vanaf de cilinderdeck tot aan het hoogste punt van de zuiger op het BDP, wanneer de zuiger in zijn hoogste stand is. De cilinder moet wel op moment aangedraaid zijn op het carter, dit is voor een scootercilinder 12NM.

De zuigerbolling.
De zuigerbolling is de radius van de zuigeroppervlak.
Van de evo zuiger is deze waarde bekend bij VHM.
Gebruik je een ander type zuiger, dan zal je dit op moeten laten meten bij VHM, zij hebben daar de benodigde apparatuur voor.

info van vhm artikel :)
 
koppie:

vhmdscn0271.jpg


specs :

Zuigerhoogte : 1.47 mm
Volume : 7.60 cc
Squish : 0.59 mm
 
Ziet er super mooi uit!! Maar ik heb nog niet echt antwoord op mijn vraag (wel een hoop zinvolle reply's, dank daarvoor :)).. Krijg je nu meer vermogen door een VHM cilinderkop (geen eigen specs, gewoon zoals ze te koop zijn voor evo en mhr50)
 
Dat is mogelijk idd :) , evo heeft std een hoekige kop, dit is meer rond en daardoor word de "knal" beter afgegeven op de zuiger. Waarom zouden ze anders die kopjes maken ? :rolleyes:
 
Naja... ze maken wel meer dingen ter vervanging van originele onderdelen etc. Maar als het meer vermogen geeft dan snap ik um ;) Bedankt (bas) voor de reactie's! Geen vragen meer :P
 
Back
Top