Vespa Sprint start niet als brandstoflampje uit is.

VitoMagic

New Member
Beste,

Ik heb gister een Vespa sprint gekocht. Top ding echt niks op aan te merken.
Gaat om een 2018 Injectie malossi 80cc & Begrenzer.

Nu is het zo dat als ik mijn contact aanzet ik de opvoerpomp hoor lopen en mijn brandstof lampje gaat branden. Als het brandstof lampje uit is wil de scooter niet starten. (Gebeurd helemaal niks)

Als ik de sleutel omdraai en dan meteen voordat het lampje uitgaat hem start, start die meteen. Iemand enig idee hoe dit kan?

Mvg,
Vito
 
Advertisement - register to remove this

Jajaja geen stress heb 2t 172cc zip. Deze is als daily
Haha gelukkig maar, weet amper wat van injectie maar als ik zou denken zou het misschien aan de electriche chocke liggen die geen stroom meer krijgt nadat brandje niet meer brand, als een injectie uberhaubt een chocke heeft
 

Aidan384838

Well-Known Member
Haha gelukkig maar, weet amper wat van injectie maar als ik zou denken zou het misschien aan de electriche chocke liggen die geen stroom meer krijgt nadat brandje niet meer brand, als een injectie uberhaubt een chocke heeft
Volgensmij heeft die geen choke.
Maar je brandstof pomp gaat wel even aan. Dan lijkt mij dat die ookal gaat die daarna uit.
Toch wel aan moet springen.
En ja ik heb gezien als je meteen start is er niks aan de hand.
 

VitoMagic

New Member
Volgensmij heeft die geen choke.
Maar je brandstof pomp gaat wel even aan. Dan lijkt mij dat die ookal gaat die daarna uit.
Toch wel aan moet springen.
En ja ik heb gezien als je meteen start is er niks aan de hand.
Zou het aan de ecu kunnen liggen. Heb nog geen 80cc ecu?
 

Sparky

Well-Known Member
Zou het aan de ecu kunnen liggen. Heb nog geen 80cc ecu?
Lijkt mij niet, de ecu weet immers niet dat er een 80cc op zit en dan zou hij ook niet starten als je de opstartprocedure van de ecu halverwege onderbreekt door geijk op de startknop te drukken.

Zaak is om even na te kijken of je vonk hebt in de twee situaties dus:
  • Of je vonk hebt als het brandstoflampje nog niet uit is.
  • Of je vonk hebt als het brandstoflampje wel al uit is.
Dan weet je in iedergeval of het aan de ontsteking of brandstofvoorziening ligt.
 
Beste,

Ik heb gister een Vespa sprint gekocht. Top ding echt niks op aan te merken.
Gaat om een 2018 Injectie malossi 80cc & Begrenzer.

Nu is het zo dat als ik mijn contact aanzet ik de opvoerpomp hoor lopen en mijn brandstof lampje gaat branden. Als het brandstof lampje uit is wil de scooter niet starten. (Gebeurd helemaal niks)

Als ik de sleutel omdraai en dan meteen voordat het lampje uitgaat hem start, start die meteen. Iemand enig idee hoe dit kan?

Mvg,
Vito
jooo ik weet het misschien, net de laatste video gekeken op joeyschaar en hij leek ook zoiets te hebben, bij hem lag het aan dat de ecu een kwart slag verkeerd lag, probeer is je ecu een kwart naar links of rechts te doen en dan te starten kijken of hij werkt
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
jooo ik weet het misschien, net de laatste video gekeken op joeyschaar en hij leek ook zoiets te hebben, bij hem lag het aan dat de ecu een kwart slag verkeerd lag, probeer is je ecu een kwart naar links of rechts te doen en dan te starten kijken of hij werkt

Alleen in deze heeft hij nog de originele ecu (lees maar even hier boven) Dus kan die ook niet gekanteld zijn als hij de ecu zo heeft zitten zoals in de fabriek erop is gezet..


Brandstof pomp kan wel lopen.. Ding moet een bepaalde druk opbouwen voordat die eventueel wilt lopen.

Dat je een brandstof pomp hoort lopen, zegt niets of dat er wel de max aanbevolen druk op de leiding staat.
Je zou dat eens kunnen meten of dat die druk klopt.

Er kan ook net zo goed iets met de injectie of luchtinjector aan de hand zijn waarom die ene keer wel goed / beter start.. En de andere keer helemaal niks doet.
 
Advertisement - register to remove this
Top