Vespa Sprint start niet als brandstoflampje uit is.

VitoMagic

New Member
Beste,

Ik heb gister een Vespa sprint gekocht. Top ding echt niks op aan te merken.
Gaat om een 2018 Injectie malossi 80cc & Begrenzer.

Nu is het zo dat als ik mijn contact aanzet ik de opvoerpomp hoor lopen en mijn brandstof lampje gaat branden. Als het brandstof lampje uit is wil de scooter niet starten. (Gebeurd helemaal niks)

Als ik de sleutel omdraai en dan meteen voordat het lampje uitgaat hem start, start die meteen. Iemand enig idee hoe dit kan?

Mvg,
Vito
 
Advertisement - register to remove this

Jajaja geen stress heb 2t 172cc zip. Deze is als daily
Haha gelukkig maar, weet amper wat van injectie maar als ik zou denken zou het misschien aan de electriche chocke liggen die geen stroom meer krijgt nadat brandje niet meer brand, als een injectie uberhaubt een chocke heeft
 
Haha gelukkig maar, weet amper wat van injectie maar als ik zou denken zou het misschien aan de electriche chocke liggen die geen stroom meer krijgt nadat brandje niet meer brand, als een injectie uberhaubt een chocke heeft
Volgensmij heeft die geen choke.
Maar je brandstof pomp gaat wel even aan. Dan lijkt mij dat die ookal gaat die daarna uit.
Toch wel aan moet springen.
En ja ik heb gezien als je meteen start is er niks aan de hand.
 
Volgensmij heeft die geen choke.
Maar je brandstof pomp gaat wel even aan. Dan lijkt mij dat die ookal gaat die daarna uit.
Toch wel aan moet springen.
En ja ik heb gezien als je meteen start is er niks aan de hand.
Zou het aan de ecu kunnen liggen. Heb nog geen 80cc ecu?
 
Zou het aan de ecu kunnen liggen. Heb nog geen 80cc ecu?
Lijkt mij niet, de ecu weet immers niet dat er een 80cc op zit en dan zou hij ook niet starten als je de opstartprocedure van de ecu halverwege onderbreekt door geijk op de startknop te drukken.

Zaak is om even na te kijken of je vonk hebt in de twee situaties dus:
  • Of je vonk hebt als het brandstoflampje nog niet uit is.
  • Of je vonk hebt als het brandstoflampje wel al uit is.
Dan weet je in iedergeval of het aan de ontsteking of brandstofvoorziening ligt.
 
Beste,

Ik heb gister een Vespa sprint gekocht. Top ding echt niks op aan te merken.
Gaat om een 2018 Injectie malossi 80cc & Begrenzer.

Nu is het zo dat als ik mijn contact aanzet ik de opvoerpomp hoor lopen en mijn brandstof lampje gaat branden. Als het brandstof lampje uit is wil de scooter niet starten. (Gebeurd helemaal niks)

Als ik de sleutel omdraai en dan meteen voordat het lampje uitgaat hem start, start die meteen. Iemand enig idee hoe dit kan?

Mvg,
Vito
jooo ik weet het misschien, net de laatste video gekeken op joeyschaar en hij leek ook zoiets te hebben, bij hem lag het aan dat de ecu een kwart slag verkeerd lag, probeer is je ecu een kwart naar links of rechts te doen en dan te starten kijken of hij werkt
 
jooo ik weet het misschien, net de laatste video gekeken op joeyschaar en hij leek ook zoiets te hebben, bij hem lag het aan dat de ecu een kwart slag verkeerd lag, probeer is je ecu een kwart naar links of rechts te doen en dan te starten kijken of hij werkt

Alleen in deze heeft hij nog de originele ecu (lees maar even hier boven) Dus kan die ook niet gekanteld zijn als hij de ecu zo heeft zitten zoals in de fabriek erop is gezet..


Brandstof pomp kan wel lopen.. Ding moet een bepaalde druk opbouwen voordat die eventueel wilt lopen.

Dat je een brandstof pomp hoort lopen, zegt niets of dat er wel de max aanbevolen druk op de leiding staat.
Je zou dat eens kunnen meten of dat die druk klopt.

Er kan ook net zo goed iets met de injectie of luchtinjector aan de hand zijn waarom die ene keer wel goed / beter start.. En de andere keer helemaal niks doet.
 
Is je begrenzer niet gelijk een '80cc ecu'?
Het zou ook aan de begrenzer kunnen liggen.
Als ik jou was, zou ik de scooter standaard maken en kijken wat ie doet.

Euro5/euro4 heeft heel veel mogelijkheden om storingen te krijgen.

Ik ging van een zip 4t 2015 Naar een gekke Chinese euro4. Ik heb voor de euro4 een snelle ECU (ipv CDI/Bobine) gekocht, en nu kan ik niet eens starten met grootlicht aan. Ik moet eerst de rem indrukken en dan pas op de startknop drukken. Soms gaat m'n koplamp een fractie zachter branden en dan sta ik gewoon te kicken. (Nee, accu is goed.)

Ik bedoel hiermee te zeggen; injectie is kut en het kan overal aan liggen.
Je hebt een euro5, dus nog garantie. Lekker standaard maken en inleveren.
 
Back
Top