Vespa Si Vraagjes 2 :)

Gerard1987

Well-Known Member
Beste mede forumgenoten,

ik heb al een poosje een Vespa SI en heb er ook al een poosje geleden wat anders onder gehangen namelijk:

Olympia 70 cc
Malossi powerfilter
Dell'orto 13/13 carb
Leovince uitlaat (krul)

En momenteen een 95 poeli had pas geleden een 65 poeli er onder en daar mee ging tie ong 65 km/u (95 poeli +/- 50) en trok super slecht op klop dit? Lijkt mij dat het wel harder kan... mss door:

Andere trekveertjes
Zijn die trekveertjes makkelijk te vervangen? En welke moet ik dan nemen? 50cc.nl .. of weten jullie een ander webwinkel?

Andere Sproeier?
Zit die sproeier in de carb? En welke heb ik nu in die 13/13? En welke zal ik dan ong moeten nemen? Moet die test nog een x doen (met die kleuren)

Andere uitlaat?
Misschien een andere uitlaat? Proma?

Of hebben jullie misschien nog andere tips?? Ze zijn altijd welkom!

Alvast hartelijk bedankt!

GR Gerard
 
Advertisement - register to remove this

Grote poulie -> meer trekkracht en minder snelheid..
Kleine poulie -> minder trekkracht en meer snelheid..

Trekveertjes:
Ze zijn makkelijk te vervangen.. (koppeling eraf halen en daar binnenin zitten die veertjes..)
Je hebt hele set's van Malossi en Polini, dit is het makkelijkst zodat je een beetje kan experimenteren... ik denk dat je van Malossi die gele wel goed aan hebt, mochten die te strak zijn gooi er dan die witte in...
Gewoon bij 50cc.nl doen, goede zaak en veel onderdelen van snorbrommers..

Sproeier:
Als je de carburateur eraf haalt, dan heb je aan de onderkant van de carburateur een 'bakje' die moet je eraf schroeven, dan zie je een 'schroefje' met een gaatje erin, en als je goed kijkt dan staat daar de grote op van de sproeier, die kan je eruit schroeven en een andere in doen...
Standaard zit er in een 13/13 een 60 of 66 oid..
Eerst die stukje rijden, dan kijken naar je bougie, en vandaar kan je kijken voor een grotere of kleinere sproeier... (zwart= te groot, creme/bruin=goed, wit= te klein)

Uitlaat:
Leovinci is in principe een goede uitlaat maar is een laagtoerige uitlaat.. mss kan je die proma proberen die doet het meestal wel goed op middeltoerige cilinders...
 
Ey, bedankt voor je uitleg!!! Super!!

Maar zal dat trouwens veel uit maken als je er andere veertjes in zet? Qua snelheid of optrekken?

Ohh ja, en weet ook mss iemand waar je ergens een 105 mm poelie kan bestellen met snaar?

Gr Gerard
 
Last edited:
Je zal het iets merken maar niet erg veel...
het heeft ermee te maken dat de koppeling zal aangrijpen bij hogere toeren..

Voor snaar en poulie, kan je naar je dealer maar je kan het ook bestellen op www.50cc.nl .
 
Ja dat weet ik maar daar kan je geen 105 poeli kopen.
Je weet geen andere online shop?

En voor neon op de vespa?? Gaat dat lukken denken jullie? Mss met zon setje op batterijen?

Gr Gerard
 
als ze daar geen 105mm poulie verkopen zal je toch langs je dealer moeten aangezien 50cc.nl en vdhparts.nl de enigste zijn die 'echte' citta onderdelen verkopen.. (de rest alleen cilinders e.d.)

neon kan je maken, door een accu te fixen in je 'sleutelbakje' (bij je achterlicht) daar past een accu in, en anders eventueel als je een vespa si achterbrug gebruikt kan je achter je carburateur nog wel een accu kwijt...
wees creatief zou ik zeggen.. dat sleutelbakje word het meest gebruikt...
 
ja klopt daar heb ik ook wel eens van gehoor, dat sleutelbakje!
Alleen ik niet zn zadel:S Ik heb zal maar zeggu zn driehoekige..
Maar wat je zei achter je carb. daar zit wel nog ergens een ruimte, alleen dan moet er iets van een zak overheen doen voor als et regent of nat is?

GR Gerard
 
Gerard1987 said:
Alleen ik niet zn zadel:S Ik heb zal maar zeggu zn driehoekige..

Maar wat je zei achter je carb. daar zit wel nog ergens een ruimte, alleen dan moet er iets van een zak overheen doen voor als et regent of nat is?


kan je die eerste zin eff uitleggen...:? :rolleyes:

gewoon iets voor bedenken, of een bakje eromheen of idd een zakje ofzow, zolang het maar niet te zien is want das nix..:)
wees creatief, want dan heb je wel nodig met inbouwen van neon in een citta/vespa si..
 
ja srry ik kan niet zo goed typen, ben soms een beetje te vluchtig:D
Maar ik bedoelde dat ik niet zn zadel heb, alleen zn soort van een fiets, niet zon langwerpige.. als je die bedoelde tenmiste..

Maar ik ga wel wat proberen, ff creatief doen:p

Gr Gerard
 
een bananen zadel..;)
maar accu in je zadel zou ik sowieso niet doen, je kan niet meer goed zitten ook voor je medepassagier en je hebt ook nog eens kans dat er eventueel kans op brand oid bestaat...
 
ja das waar.. zal wel lullig zijn zonder, of met een afgebrand zadel, rijden :D

maar kheb vanmiddag gehoord van iemand die zei dat tie bij een soorter zaak neon (voor van flexibel) zag leggen op 2 batterijtjes....
Wat denk je daar van?
 
jah die heb je idd ook, neon draad..
moet je eff enkele online-shops afzoeken want k zag ze laatst nog op een online-shop staan..
 
pfff... online-shop weet ik niet meer, als je de search hier op het forum gebruikt op online-shop oid, dan krijg je wel een goed topic te zien waar allemaal links in staan, dan zal je die link eff na moeten gaan...

zelf heb k nog nooit neondraad gezien, dus ik zou het niet weten...
gewoon uitproberen zou k zeggen als het niet te duur is..;)
 
Back
Top