Vespa pk 50 S blijft hoog in toeren

Gidoo

New Member
Een hele goede middag,

Sinds eind zomervakantie ben ik eigenaar van een mooie Vespa Pk50 S Elestart uit 1986, welke nog niet op kenteken staat. Aangezien mijn plan was om ermee naar school te touren, moet ie eerst weer in orde gemaakt worden.

Pas had ik m'n carburateur schoongemaakt en weer terug gezet, maar de brommer blijft nu als het blok warm is in toeren hangen nadat ik het gas los heb gelaten, waarna ie langzaam terugzakt tot stationair. Soms blijft ie in toeren hangen en moet ik nog een keer rommelen met het gas voordat ie weer normaal stationair loopt. Ook wil ie weleens vanuit stationair toeren maken zonder dat ik het gas aangeraakt heb. Voor het schoonmaken deed ie dat niet, en liep ie als een zonnetje. Mijn vraag is nu, waar kan dit aan liggen? Bij het demonteren zat er geen vilten ring of wat ook tussen de carburateur en het spruitstuk, en de carburateur zit zo ver als kan op het spruitstuk geschoven. Zou het kunnen zijn dat er iets anders is waar ie valse lucht aanzuigt of zoiets dergelijks? Aan de carburateur zelf kan het niet liggen denk, de gasschuif gaat soepel open en dicht en ook de gaskabel blijft niet hangen.

Hoop spoedig van jullie te horen, ben zelf het einde zoek eigenlijk (;

Hartelijke groeten Gido Drost
 
Advertisement - register to remove this

Goeienavond,

Ondertussen is het probleem al een hele poos verholpen, bij dit model hoort een vilten ring tussen de carburateur en de inlaat te zitten, die zat er ook maar was helemaal rot. Daar een nieuwe tussen gestoken en het probleem met de valse lucht was afgelopen.

Verder de verlichting in orde gemaakt en afgelopen 16 maart is de brommer door de keuring gekomen, er zit nu dus een mooi kentekenplaatje op en gebruik ik hem nu om mooi op rond te toeren.

Hartelijke groeten, Gido Drost
 
Back
Top