Vervangen cilinderkop

JuniorGeeroms

New Member
Dag allemaal, ben nieuw op dit forum.

Er zit een barst in mijn cilinderkop en heb al een nieuwe besteld. Kan ik dit makkelijk zelf vervangen of kan ik dat beter laten doen door iemand die er meer verstand van heeft. Indien ik het zelf doe, wat moet ik dan precies doen.

Mvg Junior

in bijlage is de barst en hetgene dat ik besteld heb.
 

Attachments

  • E5964116-9A82-4821-A8B7-A86A0762910B.jpeg
    E5964116-9A82-4821-A8B7-A86A0762910B.jpeg
    100.5 KB · Views: 15
  • F0C79ACD-392C-47D3-8BC5-1CCDAFE5A880.png
    F0C79ACD-392C-47D3-8BC5-1CCDAFE5A880.png
    508.7 KB · Views: 15
Advertisement - register to remove this

prima zelf te doen.
Op youtube staan veel "how to" filmpjes.
Hoeft niet persee van jou exacte scooter te zijn. De algemene handelingen zijn het zelfde.

En maak gewoon veel foto's van hoe het heeft gezeten, zo dat je het ook weer zo terug kan plaatsen.
 
Haal de kappen weg zodat je goed bij je cilinder kan komen, tap het koelwater af haal alle aansluitingen die op je cilinder kop zitten los.
Haal je cilinderkop los en maak alles netjes schoon en monteer de nieuwe cilinderkop met nieuwe o-ringen en pakkingen.
Sluit alles weer aan en vul je koelvloeistof op. Houd de dop van de expansietank en laat de scooter even draaien zonder dop zodat je zeker weet dat alle lucht eruit is
 
Nog een tip bij het vastdraaien van de moeren die de cilinderkop op zijn plaats houden.
Draai eerst alle moeren met de hand en kruislings aan.
Zet ze daarna stukje bij beetje kruislings vast met een sleutel, bij voorkeur een momentsleutel en met het juiste moment.
 
Back
Top