snerpend geluid uit carter na vervangen zuiger

mic

New Member
Hallo allen,
ik ben nieuw hier maar heb enigzins ervaring met sleutelen alleen kom ik hier echt niet uit. waarschijnlijk iets kleins en simpels maar zie ik het over het hoofd. ookal gekeken tussen andere topics maar helaas niks kunnen vinden, ik hoop dat en van jullie mij kan helpen.

ik heb een nieuwe zuiger (50cc) in mijn peugeot speedfight 2 LC uit 2005 gemonteerd (45500 km) vanwege slechte compressie. tijdens het monteren ook de carterdeksel losgehaald om aan de krans te kunnen draaien om zo de zuiger te kunnen bewegen en verder alles nog even te checken. toen alles klaar was alles weer correct terug gemonteerd. toen ik mijn scooter aankickte kwam er een enorm snerpend/schurend geluid vanuit de carterdeksel. toen de deksel er af gehaald en nog maals gestart en het geluid was weg. heb toen het kickstart rondsel gesmeerd met lagervet en ook even het pedaal aangedraaid. toen nog eens geprobeerd (met deksel) en wederom het geluid. de bendix voelt wel alsof deze wat los zit, toen ik de deksel er af had tikte de starterkrans wel wat tegen de bendix aan en gaf dit een tikkend geluid maar dacht dat dit niet het probleem was aangezien deze normaal gezekerd zit in de deksel. ik weet niet zo goed wat nou zorgt voor dit geluid ,de onderdelen zijn wat ouder maar niet zo dramatisch slecht dat ze aan vervanging toe zijn dacht ik. ben een beetje radeloos want heb ondertussen die deksel al 10 keer er op en er af gehad en monteer liever niet een hele nieuwe starterkrans en en bendix etc. als dit niet nodig is. ik verwacht iets kleins maar ik zie het gewoon niet meer dus hoor graag jullie mening. mochten er filmpjes of foto's nodig zijn lemme know dan voeg ik deze toe
 
Advertisement - register to remove this

Ga ik dit weekend even proberen. Moet dan wel een blokkeersleutel bestellen, is het dan wijsheid om ook maar gelijk een nieuwe Bendix te bestellen? Of geef ik dan onnodig geld uit en ligt het probleem hier waarschijnlijk niet?

(In dit filmpje hoor je het geluid)
 
Last edited:
dat je de bendix zo heen en weer kan halen , is normaal , als het deksel er niet op zit . Wordt ook gelagerd in het deksel .
En je ziet in het deksel ook geen aanloopsporen van binnen ? Denk eigenlijk niet , dat het aan de bendix ligt .
 
Back
Top