Scooter krakend geluid uit carterkap

Mc20404959

New Member
Beste allemaal, ik ben redelijk nieuw hier en ook aardig nieuw met het sleutelen. Ik heb laatst een vivacity gehaald uit 2005. Alles standaard en op snor, behalve de cdi heb ik nieuw een ontgrensde. Toen ik de Vario plaat eruit had gehaald en daarna weer terug in elkaar zette en startte liep hij eerst normaal en toen ging hij opeen keihard ratelen vanuit de carterkap. Gelijk uitgezet en carterkap eraf gehaald en zag dat veel vinnetjes gebogen waren en de krukas moer los zat. Heeft iemand enig idee waar dat door zou kunnen komen? Ik hoop dat ik de starterkrans er gewoon niet goed op heb gedraaid, maar Ik dacht zelf misschien ook aan de bendix die was blijven zitten. En zo ja wat zou dan de oorzaak daarvan kunnen zijn. Hiervoor heeft hij altijd goed gestart. Laatste vraagje moet ik de starterkrans ook vervangen door wat gebogen vinnetjes? Als jullie foto’s of filmpjes nodig hebben let me know
 
Advertisement - register to remove this

De krukasmoer vastdraaien doe ik altijd even de dop op de moer en de eerste paar rondjes de as laten ronddraaien, heel vaak is het zo dat de snaar nu al wat omhoog kruipt.
Met de snaar helemaal onderin voelt het alsof je de moer vastzet maar zodra de krukas draait , komt er ruimte.
Groet,
 
De krukasmoer vastdraaien doe ik altijd even de dop op de moer en de eerste paar rondjes de as laten ronddraaien, heel vaak is het zo dat de snaar nu al wat omhoog kruipt.
Met de snaar helemaal onderin voelt het alsof je de moer vastzet maar zodra de krukas draait , komt er ruimte.
Groet,
Ik heb de moer al vastgezet en toen ik hem starte gebeurde het niet weer, maar ik heb hem wel nog maar 1 keer gestart
Post automatically merged:

Ik zou beginnen met die moer goed vast draaien en kom maar met die fotos
De moer heb ik vastgedraaid en toen ik hem daarna starte werkte die wel goed, ik zal vanmiddag even een foto maken van de schade
 
De krukasmoer vastdraaien doe ik altijd even de dop op de moer en de eerste paar rondjes de as laten ronddraaien, heel vaak is het zo dat de snaar nu al wat omhoog kruipt.
Met de snaar helemaal onderin voelt het alsof je de moer vastzet maar zodra de krukas draait , komt er ruimte.
Groet,
Ik denk dat ik dat dan verkeerd heb gedaan, en dat mijn bendix gewoon goed is hoop ik.
 
de functie van die vinnetjes
is om een luchtstroom op gang te brengen in het vario deksel voor koeling , voor dat doel , is er ook een lucht inlaat aan de voorkant van het variodeksel , hierop zit meestal een filter , om vuil en steentjes tegen te houden.
 
is om een luchtstroom op gang te brengen in het vario deksel voor koeling , voor dat doel , is er ook een lucht inlaat aan de voorkant van het variodeksel , hierop zit meestal een filter , om vuil en steentjes tegen te houden.
Oke, denk je op basis van de foto dat ik ook daadwerkelijk de krans moet vervangen?
 
Ik denk dat het wel meevalt , al ben je duidelijk stukjes van de waaier kwijt . Als je besluit om een nieuwe te kopen , zou ik ook een nieuwe moer , voor de vario bestellen , ziet er ook beschadigd uit op de foto
 
Ik denk dat het wel meevalt , al ben je duidelijk stukjes van de waaier kwijt . Als je besluit om een nieuwe te kopen , zou ik ook een nieuwe moer , voor de vario bestellen , ziet er ook beschadigd uit op de foto
Ja klopt, de eerste keer dat ik hem los haalde zat hij moervast en is hij een beetje dolgedraaid, maar in principe is het niet erg of zo. Bedankt voor je reacties!
 
Back
Top