Scooter gaat niet harder dan 80km/h

Beste leden,

Ik ben heb mijn luchtgekoelde type 3 omgebouwd naar een luchtgekoelde 98, alles ziet er netjes uit alleen valt de snelheid tegen. De scooter gaat nu 80km/h waarbij hij af en toe happert op topsnelheid. Hij gaat en wil niet harder dan 80, iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Zie hieronder de setup:
Malossi sport 70cc
Malossi vario met 5.3 gr MKX rollen
Malossi witte drukveer
Naraku koppeling met rode trekveren
Naraku koppelingsbel
Dellorto 17,5 met sproeier 80
Malossi luchtfilterelement
 
Advertisement - register to remove this

Snorvertanding
Want?
Ik denk eerder aan het type uitlaat wat er momenteel gemonteerd zit.., waarom?
Malossi sport 70 is een laagtoerige cilinder die best wel wat vermogen heeft wat er het best uitgehaald kan worden i.c.m. een zgn. race en/of sportuitlaat. Standaard types (zowel origineel als goedkopere varianten) zijn op zich prima, maar missen toch net het beetje extra volume om het extra beetje uit de cilinder te halen zonder een achterlijk hoog toerental!

Aangezien er al een race/sportvario aanwezig is zou ik me persoonlijk op een goede type uitlaat gaan oriënteren aangezien daar het meeste (extra) vermogen het best haalbaar is.
 
Want?
Ik denk eerder aan het type uitlaat wat er momenteel gemonteerd zit.., waarom?
Malossi sport 70 is een laagtoerige cilinder die best wel wat vermogen heeft wat er het best uitgehaald kan worden i.c.m. een zgn. race en/of sportuitlaat. Standaard types (zowel origineel als goedkopere varianten) zijn op zich prima, maar missen toch net het beetje extra volume om het extra beetje uit de cilinder te halen zonder een achterlijk hoog toerental!

Aangezien er al een race/sportvario aanwezig is zou ik me persoonlijk op een goede type uitlaat gaan oriënteren aangezien daar het meeste (extra) vermogen het best haalbaar is.
Er staat geen uitlaat genoemd dus daar kan ik weinig over zeggen. De type 3’s zie ik het meest in snor uitvoering en met snorvertanding gaat een zip vrijwel exact 80 op de teller, zo’n 70-75 gps. Vandaar mijn aanname maar het kan maar zo dat ik er naast zit
 
Want?
Ik denk eerder aan het type uitlaat wat er momenteel gemonteerd zit.., waarom?
Malossi sport 70 is een laagtoerige cilinder die best wel wat vermogen heeft wat er het best uitgehaald kan worden i.c.m. een zgn. race en/of sportuitlaat. Standaard types (zowel origineel als goedkopere varianten) zijn op zich prima, maar missen toch net het beetje extra volume om het extra beetje uit de cilinder te halen zonder een achterlijk hoog toerental!

Aangezien er al een race/sportvario aanwezig is zou ik me persoonlijk op een goede type uitlaat gaan oriënteren aangezien daar het meeste (extra) vermogen het best haalbaar is.
Ik heb een yasuni R
 
Back
Top