vertandingsolie-dopje

Slomos!

Well-Known Member
Hoi, ik heb denk een domme vraag maar zelf kom ik er niet achter.
Ik moet me vertandingsolie vervangen maar ik kan het dopje niet vinden.
Ik heb een TGB 303 ( morini hor. )
Als iemand weet waar hij zit zou ik dat graag willen weten.
Ik dacht ik vraag het maar voordat ik zomaar wat los draai ;)

Alvast bedankt.

GRtz Joeri
 
Advertisement - register to remove this

Ow oke, ik zie daar idd iets wat op een doppie lijkt, maar het lijkt mij dat als ik die eraf draai de olie eruit stroomt.
Maar hoe doe in dan de nieuwe olie erin want dat was me nog niet helemaal duidelijk.
En kan ik gewoon bij de dealer ''vertandingsolie'' kopen?


Alvast bedankt :)
 
Last edited:
tgb-tje said:
Ow oke, ik zie daar idd iets wat op een doppie lijkt, maar het lijkt mij dat als ik die eraf draai de olie eruit stroomt.
Maar hoe doe in dan de nieuwe olie erin want dat was me nog niet helemaal duidelijk.
En kan ik gewoon bij de dealer ''vertandingsolie'' kopen?


Alvast bedankt :)
kan je gewoon bij je dealer kopen ja,normaal zit er vanboven op je blok een dopje wat je met de hand er kan afdraaien,daar moet de nieuwe in...

en de oude gewoon opvangen in een bakje ofzo!!

edit,dat dopje moet zich ergens aan je veer bevinden,zo is het bij rox toch,morini weet ik het niet zeker!
 
waarschijnlijk krijg je bij de dealer 125ml mee. En er staat op je blok waarschijnlijk 110ml bij. Maar je kan alles er gewoon bij gooien. een paar ml maakt niet zo veel uit, en er zit een overloop in, die zorgt ervoor dat als er teveel in zit dat het er uit loopt. Als je het dus niet doet, en dus een beetje op de gok doet, heb je kans dat je er te weinig in gooit

En nog een tip met het er uit laten lopen. Ga eerst even wat rondjes rijden zodat je carter warm is. Dan stroomt het er veel makkelijker uit:P

melf #50 said:
kun je beter naar de dealer gaan en laten doen , ben je van de olie af en weet je zeker dat het goed komt en veel zal het niet kosten ;)
Sorry hoor maar naar de dealer gaan voor carter olie?
IK vind het onzin, dan kan je je scooter net zo goed voor alles naar de dealer brengen:S
Dit is toch makkelijk zelf te doen? En wat kan er mis gaan?
 
Sorry hoor maar is niet zo slim, of je moet geld teveel hebben of een hele aardige dealer die het gratis doet, NOFI. Gewoon ff boutje eruit draaien, olie eruit, boutje terug, dopje open, olie erin, dopje erop en klaar.

Het kan trouwens dat hij bij Morini achter de carterkap zit, rechts naast je koppeling.
 
anders koop je die vertandingsolie bij je dealer en vraag je waar dat dopje zit...
een goede dealer zou je dat echt wel willen vertellen zonder een rekening op te maken
 
Back
Top