wd40 als vertandingsolie

bajaj

Well-Known Member
hallo

ik heb een peugeot fox om mee te crossen:p
ik heb vorige week vertandinsolie besteld en nog wat andere zooi, dus dacht ik dat het vandaag of gisteren wel binnen zou liggen(niet dus:mad:)
alleen nu is er morgen een soort buurtcross die ik niet wil missen en wil ik weten of ik mischien als vertandingsolie wd40 kan gebruiken want het is maar voor een paar uurtjes crossen.
hopelijk hebben jullie mischien betere tips?

mvg michiel
 
Advertisement - register to remove this

wd40 is veel te 'slap' daarvoor denk ik..
het blijft niet echt aan de tandwielen zitten maar vliegt er juist heel snel af.. zeker als het warmer wordt.
 
maar is het dan wel verstandig om het te gebruiken voor die paar uur?
of is motorolie beter want dat zit bij een motor ook bij de versnellingsbak en is meestal 10w40 inplaats van 10w90 van carterolie.
 
absoluut geen WD40 gebruiken. Ik verwacht zelf dat de hitte opgewekt door je vertanding zelfs genoeg is om het spul spontaan te laten ontbranden.

Is er geen lokale dealer bij jou? die verkopen dat in principe ook altijd, vertandingsolie.
 
10w40 uit de kofferbak van je pa's auto wat ie gebruikt om bij te vullen mocht het nodig zijn.... beter dan wd40.

Je hebt maar 100ml ofzo nodig.
 
heb vandaag gewoon met de buurtcross mee gedaan(8e geworden:p)
heb vanmorgen er een lading oliespray,wd40 en 2takt olie in gestopt}) en hij hield het prima, werd alleen wel verekte heet.
en net de hele zooi weer uitelkaar getrokken en het ziet er nog perfect uit bij alle tandwielen zat een mooi laagje olie eroverheen.
dus nu kan ik de boel schoonmaken in elkaar zetten en wachten op de nieuwe vertandingsolie:)
 
Back
Top