Nee kan geen kwaad, lekker soepel.@AGM Retro GT Beun , en anders wat wd40 erop proberen. kan het kwaad als dat ook de remkabel raakt? Zoja dan spuit ik het op een doekje en dan met doekje over dat remheveltje. Dat filmpje had ik inderdaad al gezien, maar ik weet wel dat het in principe pas nodig is als je de hendel helemaal kan inknijpen waardoor er geen druk meer in de hendel zit
Bedankt voor je tips in elk geval!
dat heveltje draait weer aan een asje (weet de naam niet zo) dat je remschoenen naar buiten drukt, het kan ook zijn dat die wat vet nodig heeft dat hij daarom piept. Maar ik snap wel als je geen zin hebt om je uitlaat en je wiel eraf te halen, maar nu is het wel een goeie tijd om je brommer in orde te maken voor heet mooie weer komt.@AGM Retro GT Beun
Ja dat remheveltje, dat ijzeren ding wat heen en weer beweegt. Hij beweegt overigens wel soepel, hij blijft niet hangen ofzo. Dat scheelt. Ik hou het ff in de gaten, en anders wat wd40 erop proberen. kan het kwaad als dat ook de remkabel raakt? Zoja dan spuit ik het op een doekje en dan met doekje over dat remheveltje. Dat filmpje had ik inderdaad al gezien, maar ik weet wel dat het in principe pas nodig is als je de hendel helemaal kan inknijpen waardoor er geen druk meer in de hendel zitDe remschoenen vervangen kan een optie zijn. Ik kijk ff aan, als het piepen erger word en/of hij slechter gaat remmen dan ga ik dat zeker (met behulp van iemand waarschijnlijk vervangen) Ik hou het goed in de gaten, want remmen zijn cruciaal. Ik moet wel zeggen dat ik niet veel rem, ik laat hem meestal wat uitrollen. maar voor noodstops zijn 2 goede remmen noodzakelijk en mogelijk zelfs levensreddend.
Bedankt voor je tips in elk geval!
Goedendag,
Ik heb vertandingsolie voor de vivacity gehaald in de winkel. Maar ik weet nu niet waar ik hem moet aftappen en vullen. Ik zie wel een grote ronde bout die nat is van olie aan de achterkant van het blok. Een vriend van mij denkt dat dat de vulplug is, ik dacht zelf de aftapbout. Verder zie ik geen bouten. Wel is de onderkant van het blok nat. Ik dacht eerst olie lekkage, maar volgens mij is het benzine icm modder. Het ruikt iig naar benzine.
Anyway, ik las op internet dat sommige vivacity's geen afboutplug hebben. Klopt dat? Ik weet ook niet welk model vivacity ik precies heb. Waarschijnlijk de vivacity 2. Op het kentekenbewijs staat dat de eerste tennaamstelling was begin 2007.
Heeft iemand tips? Ik heb namelijk geen zin om lukraak wat los te draaien, of gaten te boren.
Bedankt alvast.
3 hele paginas over t vertandingsboutje???? echt ???
aftappen doe je echt niet bij t stuur..... en vullen ook niet via de uitlaat.
alle werkplaatshandleidingen zijn gewoon te downloaden..