Ludix heeft geen olie aftap bout aangezien peugeot levenslange garantie geeft op de vertanding en de vertsndings olie. Blijkbaar geld dit ook voor jou viva city.
Toen ik mn vertanding ging aanpassen naar rechte vertanding heb ik de koppeling en het achterwiel gedemonteerd en alle boutjes van de vertandingsdeksel eruit gedraaid. Daarna met een kunstof hamer voorzichtig getikt op het achteras. Dan komt de deksel los en een bak onder het blok gezet. Toen ik klaar was heb ik de rubbere plug rechts van de koppeling eruit gehaald en deze opnieuw gevuld met 120ml olie. Als je dit netjes wilt doen kan je dat het beste met een spuitje doen aangezien het gat vrij klein is. Ik heb 120ml in een matbek gedaan en met de spuit opgenomen en erin gespoten.
@eurokit je bedoeld de pakking tussen de 2 carterhelften?
Want tussen het kickstartdeksel (weet niet hoe je dat officieel noemt) en de carter zit toch geen pakking? Want achter het kickstartdeksel heb je alleen een v snaar, variateur, poelies en koppeling enzo.
Placebo is hier denk ik niet het juiste woord.@eurokit
Ik heb beide remhendels met tie-wraps vastgemaakt. Ik merkte net dat bij stilstand de achterrem piept bij inknijpen. Is dit placebo? Ik bedoel misschien was dit al maar let ik er nu op. Of zou het kunnen dat dit door de kou is? Of door de tie-wraps? Of mogelijk ietsje olie gemorst?
Heeft het nut als ik dat moertje aandraai bij de achterrem? De hendel kan ik bijna helemaal inknijpen, ik kan hem ongeveer 3/4de inknijpen. Ik heb dit soort dingen ooit geweten, vroeger, toen ik nog met puchjes klooide