vertanding X8R...

blaatschaap

Well-Known Member
hee, ik heb mijn blok eraf en nu weet ik niet of/hoe de vertanding eraf moet, kan iemand me helpen en wat voor gereerdschap zou ik eventueel moeten gebruiken + weet iemand ook nog miesschien wat de diameter moet zijn van de vliegwieltrekker? Mzzzzl
 
Advertisement - register to remove this

Om bij de vertanding te komen moet je achterwiel eraf
IMG0163.jpg


De schijf alles haal je ervanaf en dan schroef je je vertandingd deksel los
IMG0167.jpg

IMG0165.jpg


en je zit nu bij de vertanding
 
Das het tandwiel waar je startmotor op draait, dat zit idd enorm vast, ik heb het los gekregen met een gr0te poulitrekker. Wel had ik het eerst ff ingesmeerd met een of andere olie zodat het wat soepeler ging. Desondanks toch nog ff een hamer nodig gehad om op de poulitrekker te slaan.
 
Originally posted by x8racer
Das het tandwiel waar je startmotor op draait, dat zit idd enorm vast, ik heb het los gekregen met een gr0te poulitrekker. Wel had ik het eerst ff ingesmeerd met een of andere olie zodat het wat soepeler ging. Desondanks toch nog ff een hamer nodig gehad om op de poulitrekker te slaan.

Ik ben daar ook mee bezig, alleen die kutdealer heeft me een koppelingssleutel meegegeven. Ik heb dus geen poulietrekker. Kan ik dat tandwiel waar me startmotor op zit niet eraf halen mbv. van wat schroevendraaiers, een hamer en eventueel verwarmen?
 
Ik heb het niet zo geprobeerd dus ik weet niet of het ook zo gaat, maar met hamers en schroevedraaiers werken loopt meestal uit op een drama. Evt verwarmen zou wel kunnen helpen. Vraag anders of je bij je dealer een pouli-trekker kan lenen. (niet dat de kans groot is dat je em mee krijgt :rolleyes: ) Mijn dealer gebruikte eerst van die standaard hondapoulitrekkers voor dit gevalletje maar die gingen nog al eens kapot.
 
Back
Top