X8R Stdd Cil. Vertanding

ZX8Rs

Well-Known Member
Ik heb een leo ZX en een polini vario erop zitten (koppeling en rollen allemaal goed afgesteld) en mijn top is op autoteller 82-83 (meerdere malen getest).
Ik had mijn vario afgestreept en er was minder dan een milimeter over en heb verder alle begrenzers eruit (dus ook CDI van malossi).
Mijn cilinder is helemaal standaard en ik wilde weten hoeveel andere vertanding in mijn geval zal schelen en in hoeverre dit ten koste gaat van mijn trekkracht.
Als iemand hier wat meer van weet plz zeg et dan ff.

thanx alvast
 
Advertisement - register to remove this

cdi heb je idd met std cilinder weinig mee te maken , ik weet iig zeker dat ik een x8r sneller heb gemaakt en die liep ruim 80 , en daar heb ik eigenlijk niet veel aan gedaan (geen andere vario, maar is niet verkeerd om wel te doen idd) hij draaide ook geen hoog toerental ofzo.
 
Het nadeel van een NRX is dat er zo een pokkegeluid uitkomt tov een ZX maar als iemand nog een NRXje voor een leuk prijsje heeft liggen of een yas. R hoor ik het graag wil die best proberen.
 
Originally posted by melf #50
nrx is gewoon kut!

Ik ben het volledig met Jurgen (x8r super sport) eens
een NRX doet het goed op een HONDA blok,
Honda is niet zoals mina/pia ff ander pijpje eronder en blazen met de stnd pijp is nog wel een redelijk snelheidje te halen..

(en mefl ik denk dat wij als honda rijders toch wel iets meer ervaring hebben met deze dingetjes :p )
 
Ik ken deze gast, Hij pleegt nog liever een moord dan een NRX onder ze scoot te monteren... Aangezien ik hem had, en hij al express de ZX had genomen en mij de hele dag vertelde wat voor kut uitlaat een NRX is, alhoewel ik hem geen ongelijk geef....
 
ik heb veel honda's klaargemaakt , ik heb ruim 8 jaar lang in de scooters gewerkt (ook opleiding gedaan etc.) , en nrx is gewoon en strontpijp met veel lawaai en die loopt op minarelli ook voor geen meter!

gewoon en pijp pas maken , heb je wat origineels

neem een bidalot s2 van peugeot of minarelli verticaal

honda is gewoon nooit echt snel geweest (wel betrouwbaar)

de vision liep std maar 40 (sneller 65)
de sfx liep std max 45 (sneller max 60)
de scoopy deed max 40/45 (sneller max 65/70)
de x8r loopt alweer wat sneller maar honda is en blijft niet erg snel en dus kom je gauw op ander spul uit.
 
Last edited:
Originally posted by melf #50


honda is gewoon nooit echt snel geweest (wel betrouwbaar)

de vision liep std maar 40 (sneller 65)
de sfx liep std max 45 (sneller max 60)
de scoopy deed max 40/45 (sneller max 65/70)
de x8r loopt alweer wat sneller maar honda is en blijft niet erg snel en dus kom je gauw op ander spul uit.

Nou en daar gaat het toch niet om :?

meeste mensen hebben geen zin om uitlaat aan te passen daar ga ik dus ook vanuit.

Persoonlijk zou ik zelf ook nooit voor NRX gaan.
Prijs kwaliteits verhouding is bij NRX het beste. als je niks wil aanpassen.

En iedereen heeft een andere smaak over geluid.
 
Back
Top