X8R Stdd Cil. Vertanding

ZX8Rs

Well-Known Member
Ik heb een leo ZX en een polini vario erop zitten (koppeling en rollen allemaal goed afgesteld) en mijn top is op autoteller 82-83 (meerdere malen getest).
Ik had mijn vario afgestreept en er was minder dan een milimeter over en heb verder alle begrenzers eruit (dus ook CDI van malossi).
Mijn cilinder is helemaal standaard en ik wilde weten hoeveel andere vertanding in mijn geval zal schelen en in hoeverre dit ten koste gaat van mijn trekkracht.
Als iemand hier wat meer van weet plz zeg et dan ff.

thanx alvast
 
Advertisement - register to remove this

nou en....
het staat vrij om wat te vragen toch ?


ik denk zelf als je een andere vertanind erin zet dat je veel vermoegen verliest ten opzichte van je standaard vertanding
en jah ik denk zelf dat je beter een andere cil ffies ken halen
 
Het probleem is dat de standaard vertanding juist superkort is en als begrenzer is bedoelt. Zijn er naast de malossi vertandingen nog andere vertandingen die erin passen die even lang zijn als in normale scooters? En als langere vertanding zo ten koste zou gaan tov van de trekkracht waarom trekt een aerox dan ook normaal op aangezien die een stuk langere vertanding heeft als een X8R??
 
roxies aan de macht

kdenk dat je beter dan een andere cill kan halen
win je trek kracht en top
maybe een DR70 want dan hoef je nog net nie een andere krukas geloof ik
 
1 Tip haal geen malossi 16-40 vertanding die is enorm lang :X
Op std cilinder kan wel alleen je moet de tijd er voor nemen :D

Ik heb een lijstje van vertandingen en het RF erachter:

Std pri + Std Sec = 13.92
TJT Pri + Std Sec = 12.18
Std Pri + Polini Sec = 12.06
Metrakit Pri + Std Sec = 10.60
TJT Pri + Polini Sec = 10.55
Malossi Pri + Std Sec = 9.42
Metrakit Pri + Polini Sec = 9.19
Malossi Pri + Polini Sec = 8.17


Metrakit Pri = 16-45
Polini Sec = 15-49
TJT Pri = 13-42
Malossi Pri = 16-40
Std Pri = 13-48
Std Sec = 13-49

Met std vertanding is over de 100 teller te halen dus :)
Dat was vertandingen verhaal.



Belangrijkste @ X8R is andere vario+airspeed

Wil je harder haal andere uitlaat of andere cilinder!
 
Super sport, thanx voor de lijst.
Ik heb nu een polini vario + polini halfpoulie (ding met koelvinnetjes) en had mijn vario afgestreept en bijna nix meer over. Wind mee heb ik over de 90 @ teller gereden en die wijkt 4 km af van digi. Normaal haal ik de 87 @ teller altijd wel en trek ditech's eruit.
Mijn cilinder wil ik wel standaard houden dus wat adviseren jullie me verder nog te doen? CDI is al onbegrenst net als de luchtfilter.
 
Hier bij haal ik even de bullshit van scootparts eruit:

Vertanding is niet begrensd!!!!!! < zeer kort
CDI is begrensd op 7500 rpm < lekker boeiend met std cil :X
CDI onbegrenzen dan 9500 rpm

Andere CDI geheel onbegrensd bv. malossi of pederzinni

wat ik al eerder zij het ligt niet aan je vertanding want daar kun je nog 100 km/h mee halen.

HET LICHT AAN JE VARIO!!!!! ding is veelste klein!


Onbegrensd gaan sommige 60 en andere 80 (teller), niet te zeggen dus.

X8R tellers kloppen redelijk met elkaar.


Iedereen die zegt dat het ALLEEN aan vertanding en CDI ligt moet ze mond houden want die hebben er geen verstand van.

amen 8P
 
Mijn vario is dus al vervangen (polini). Een vriend van me heeft ook een X8R met dezelfde setup (op malossi CDI en malossi gele drukveer na) en die trekt hetzelfde op tot de 60 daarna trekt de mijne iets harder door ik denk door de CDI. zijn top ligt een tikje hoger (1 of 2 km) maar dat komt denk ik door zijn smallere achterband (x-type) en zijn blok is ook 15000 km jonger.
 
Back
Top