Het gaat om een Vespa lX. Het verschil qua vermogen is wel aanzienlijk. Ik heb een 4 klepper omgekeurd naar een snor en dit was niet makkelijk omdat simpelweg het vermogen stukken hoger lag en daardoor de snelheid lastig naar 25km/uur te brengen was.. Dmv 2 vario ringen en een carburateur begrenzer is dit wel gelukt maar het liep niet heel lekker. Vandaar dat ik heb besloten om het blok om te bouwen naar een 2 klepper.
In principe is dit ook wel te doen, alleen raad ik je aan om een compleet 4 klepper blok te kopen en alles om te bouwen (inclusief ontstekingscarter en kabelboom). Dit houdt dus wel in dat je het blok sowieso moet splitsten. Of je moet het complete 4 klepper blok onder je scooter monteren (maar dan kloppen je bloknummer dus niet meer).
Waar ik ook nog aan zat te denken, maar dit niet heb uitgeprobeerd, om alleen de cilinderkop/zuiger/inlaat te wisselen en de ontsteking en kabelboom te laten zitten. In principe zou het blokje dan wel moeten lopen aangezien de ontsteking op het zelfde tijdstip gebeurt. Maar hoe het blokje dan zou lopen is maar de vraag vandaar dat ik het ook niet heb gedaan..
Succes mocht je nog vragen hebben kan je me altijd een pm sturen.