Verschil tussen standaard en polini rollerbanen.

JvE79

Feel freedom. Just ride your scooter.....
Beste scooter vrienden,

Hierbij 3 foto's die het verschil laten zien in rollerbanen.
Verschil tussen standaard en polini vario.
Daarom is een andere vario vaak een welkome toevoeging voor standaard scooters.

Groeten van Jeroen.


Links standaard Rechts Polini vario rollerbaan verloop verschil.jpg
 

Attachments

  • Polini vario rollerbaan.jpg
    Polini vario rollerbaan.jpg
    191 KB · Views: 8
  • Standaard Yamaha neos vario rollerbaan verloop.jpg
    Standaard Yamaha neos vario rollerbaan verloop.jpg
    144.5 KB · Views: 9
  • 20240219_100533.jpg
    20240219_100533.jpg
    201.5 KB · Views: 15
Advertisement - register to remove this

dit verschil zag ik ook duidelijk tussen mijn std kymco en mijn nieuwe Power1 vario en is ook de reden dat je er mogelijk compleet andere gewicht rollen in hebt/moet doen.
 
Kan je ook vertellen wat we zien, de heuvel bij polini gaat steiler omhoog wat resulteert in een snellere topsnelheid ?
nee, andersom: hetzelfde gewicht rollen blijft langer halverwege hangen omdat de helling steiler is. je hebt langer hogere toeren voor meer trekkracht. (daarom zaten er bij mijn Power1 vario 3 sets rollen: 7,5-8,5 en 9,5 gram, waar in de standaard vario 6,5 hoort. ik heb nu met mixen bepaald dat ik 7,1 wil hebben en heb dan maar 7,0 besteld.
(iemand interesse in mooie gele/koperen power1 rollen 8,5 en/of 9,5 gram?)
 
Dank voor alle toelichting C-Row.

Vandaag heb ik testen gereden.
Met mijn standaard vario, waarvan ik de banen iets heb opgeschud zodat de gewichten verder kunnen. (GEEN AANRADER)
Een half poulie waar ik bij de ass een klein beetje heb afgeveild. (GEEN AANRADER)
Een originele halfpoulie.
Een polini vario met verschillende gewicht rollen 5,5 en 6,0 gram. (Geen d'r pulley "rollen". Dat komt in latere testen)

Video's gemaak en samengevoegd voor de resultaten. Helaas is de video nu nog te groot geworden om te kunnen delen hier. (Ga m'n best doen om het wel voor elkaar te krijgen) Heb wel een screentest van de resultaten.

Tip. Hou het bij originele halfpoulie met een snellere vario zoals bijvoorbeeld Polini. En ga niet schuren of anders aan rommelen.

Hopelijk heeft iemand iets aan deze gegevens.
 

Attachments

  • Screenshot_20240219_181341_Gallery.jpg
    Screenshot_20240219_181341_Gallery.jpg
    147.9 KB · Views: 12
Back
Top