Verlichting Baotian classico

henkyboy

Well-Known Member
Hallo allemaal.
We hebben hier een baotian classico snorscooter staan.
Ben bezig om hier de originele cd te krijgen, 8 pins.
Wij hebben er nu eerst een 6 pins cdi aangesloten, motor loopt nu wel.
De knipperlichten doen het ook gewoon, de achterlamp doet het ook, remverlichting werkt ook en zelfs de dashboard verlichting.
Maar de gewone lamp doen het niet en de lampjes, links en rechts in het voorscherm doen het niet.
Kan het zijn dat het in de cdi zit, dit omdat wij de originele cdi erniet in hebben zitten, wij vermoeden dat deze stuk is omdat de scooter niet meer op de originele cdi wilt starten.
Baotian BT49QT-21
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb helaas geen elektrisch schema van de -21 maar dat de koplamp en de dagrijverlichting het niet doen omdat jullie er een anndere CDI in hebben gezet is zeer onwaarschijnlijk.
Bovendien het achterlicht werkt wel gewoon en dit is dezelfde spanning als waarmee de koplamp werkt.
Dus ik zou even meten of er spanning arriveert bij de grootlicht/dimlicht schakelaar en zo ja ook meten of de spanning arriveert bij de fitting van de koplamp.
 
Ik heb wel spanning bij groot licht. Zelfs de verlichting bij de meters.
Krijg geen spanning bij de gewone lamp.
We houden 2 polen over bij de aansluiting cdi.
 
Krijg wel spanning op de aansluitpunt groot licht maar dimlicht krijg ik spanning.
Dan kijk de dimlichtschakelaar/grootlichtschakelaar na, inclusief de connector waarmee deze aan de kabelboomgekoppeld wordt.
Of er zit ergens een breuk in de draad van het dimlicht tussen deze dimlichtschakelaar/grootlichtschakelaar en de fitting van de koplamp (De witte draad)
 
Kan jij mij ook het verschil vertellen tussen een 6 pins cdi en de originele 8 pins ?
Geen idee, nogmaals ik heb geen schema van de -21 maar ik zie wel eens schema's van scooters die iets doen met het signaal van de startknop, vermoedelijk om de ontsteekcurve tijdens het elektrisch starten aan te passen zodat de scooter beter start bij zeer lage toerentallen.
Lage toerentallen omdat een startmotor de motor nooit zo snel rond krijgt als dat hij stationair zou draaien.

Maar als de scooter goed start en rijdt is het ook niet nodig een 8-pins te plaatsen, toch?
 
Geen idee, nogmaals ik heb geen schema van de -21 maar ik zie wel eens schema's van scooters die iets doen met het signaal van de startknop, vermoedelijk om de ontsteekcurve tijdens het elektrisch starten aan te passen zodat de scooter beter start bij zeer lage toerentallen.
Lage toerentallen omdat een startmotor de motor nooit zo snel rond krijgt als dat hij stationair zou draaien.

Maar als de scooter goed start en rijdt is het ook niet nodig een 8-pins te plaatsen, toch?
Nee, alleen de verlichting.
Zag wel dat er een kabel vanaf de aansluiting cdi, originele, naar, volgens mij, blokje gelijk richter.
En deze is natuurlijk niet aangesloten.
 
Ik was zojuist aan het rondstruinen in de rubriek resources en kwam daar een howto tegen van @Floris van bommelstijn om een blackbox te omzeilen die de verlichting doet dimmen bij stationair draaiende motor en dit om te voldoen aan de emissie eisen.
Misschien dat jullie Boatian ook is voorzien van zo'n onzinnig systeem, dit omdat je schrijft:
Zag wel dat er een kabel vanaf de aansluiting cdi, originele, naar, volgens mij, blokje gelijk richter.
En deze is natuurlijk niet aangesloten.
Misschien dit even nalezen.
De howto vind je hier:
https://scooterforum.net/resources/how-to-kymco-super-8-lichtregelaar-kastje-omzeilen-ombouwen.754/
 
20220926_145030.jpg20220926_145030.jpg
Post automatically merged:

20220926_145010.jpg
20220926_145010.jpg
Post automatically merged:

Dat is de cdi die oorspronkelijk in zit
Post automatically merged:

IMG-20220929-WA0010.jpegIMG-20220929-WA0010.jpeg
Post automatically merged:

De laatste, die hebben wij erin gemaakt, en daar loopt de scooter op
 
Last edited:
Dat klopt, dat is de enigste site waar ik hem had gevonden, deze heb ik gisteren ook besteld.
Nu afwachten of hij daarmee wil starten en de verlichting het doet.
 
henkyboy. Vanuit de cdi loopt een paarse draad naar je verlichtings schakelaar. Deze moet je voorzien van 12v als het goed is loopt de paarse draad ook naar automatisch choke. Het cdi is inwendig iets stuk.
 
Back
Top