verlichting en snelheidmeter doen het niet sym xpro

xwork76

New Member
Hallo,

Ik heb een week geleden een sym xpro 50 uit 2014 gekocht voor woon/werkverkeer.

Het was bekend dat de kilometerteller het niet deed.

Nu blijkt dat mijn verlichtingschakelaar, grootlicht en snelheidmeter het ook niet doen.
Op het dasboard doen het seinlicht en de knipperlichten het wel.
Ik heb de kilometerkabel bij het voorwiel al los gehad en deze kan je gewoon met een schroevendraaier draaien en dan beweegt het peiltje ook op het dashbord.

Mijn vraag is of dit op te lossen is met een ander gebruikt of nieuw dashboard, of dat het aan de kabelboom licht.

Iemand een idee?

Mvg,
Renko
 
Advertisement - register to remove this

ik heb de kilometerkabel bij het voorwiel al los gehad en deze kan je gewoon met een schroevendraaier draaien en dan beweegt het peiltje ook op het dashbord.
Als de naald beweegt als de kabel draait is dat in orde , als je aan het wiel draait , gaat dan de aandrijving van de kabel aan het wiel ook rond ?
Voor het licht : zijn de zekeringen heel , komt er spanning aan op de licht schakelaar , en als je de schakelaar aan doet , gaat die spanning dan ook verder naar de koplamp? Doet het achterlicht het wel ? Ander dashboard zal hieraan niets veranderen , eerst oorzaak zoeken
 
Dank voor je antwoord, ik zal deze stappen even doorlopen .
Post automatically merged:

Dank voor je antwoord, ik zal deze stappen even doorlopen .
Verlichting doet het inmiddels, heb 2 nieuwe zekeringen geplaatst, kon niet echt zien of de andere stuk waren, waarschijnlijk wel.

Snelheidmeter kabel lijkt in orde, ik neem aan dat de telleraandrijving vervangen moet worden, deze zal ik bestellen, zijn niet de grootste kosten..
 
Last edited:
Back
Top