verchromen plastic???

jeffreyrovaart

shit for brains
ik heb pas geleden een oldtimertje gekocht en daar zitten alu en plastic dingen bij die ik "verchroomd"wil hebben.
nu weet ik dat je voor plastic/kunststof een bepaald foliebad oid hebt alleen na zoeken op internet heb ik eigenlijk niet echt een concreet antwoord gevonden.
weet iemand hier meer van of enige ervaringen?
alvast bedankt

jeff
 
Advertisement - register to remove this

Het kan chrome gespoten maar dat is volgens mij ook alles.

(en redelijk tot vrij duur.) Ligt er maar net aan hoezeer jij die oldtimer wil opknappen.
 
nee heb ooit eens(volgens mij bij de grote beurt oid)gezien dat ze een bad hebben leggen ze een folie in en dompelen dan je onderdeel erin en dan zit die folie over je onderdeel.
zelfde folie als carbon of notenhout look zoiets is het
 
Ik weet wat je bedoelt ja, maar van van chrome heb ik nog nooit gezien.

Camo, carbon, borrelnotenhoutlook etc heb ik wel al gezien.
 
Je kan het laten opdampen oid. Ik weet helaas niet exact meer hoe het heet, heb het ooit op school gehad. Wordt in de industrie nog wel eens gebruikt, dan wordt er echt chroom (dus geen verf-meuk) over het kunstof deel verneveld.
 
spuiten dus :)

zoals dit:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=P8NsGJJU5Lg&feature=related"]YouTube - Alsa Corp Chrome FX[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=y9mh6t0ILvE&feature=related"]YouTube - Spray on Chrome[/ame]
 
Echt rendabel is dat spuitproces niet maar ziet er wel vet uit :D
Begrijp alleen het principe niet helemaal, ken je dat ook?
 
Niet echt, heb er wat over gelezen, er worden gewoon ZEER veel chemicaliën met elkaar gebruikt zoals je ook ziet, voor de rest werd het mooi geheim gehouden. :D
 
plastic en kunstof kan je zeker laten verchromen ( niet hetzelfde proces als echt verchromen denk ik ) , had zelfs een verchroomde badminton shuttle gezien:p

Dat filmpje is wel ziek hoor dat chroom spuiten, en druipt er ook lekker af
 
Het ziet er heel vaag uit dat spuiten, het lijkt wel alsof ze eerst diverse lagen spuiten, en vervolgens met een ander goedje de voorgaande lagen weer wegspuiten.
Ben wel benieuwd wat zoiets nou kost, en of je dat ook ergens in Nederland zou kunnen laten uitvoeren.
Vroeger had je MM Coatings, die kon ook aardig gekke dingen doen, maar naar mijn weten bestaat die niet meer
 
de kunststof ABS kan in chroomkleur worden gespuitgiet, weet niet van welk materiaal die aerox set is maar kan dus zijn dat die zo uit de machine komen

(denk bijvoorbeeld aan sommige LEGO blokjes)
 
Back
Top