Verbeterpunten & Suggesties Forum

Status
Not open for further replies.
Beste leden/bezoekers,

Het forum is niks zonder zijn bezoekers, dus daarom willen wij graag weten wat we eventueel kunnen verbeteren of toevoegen waardoor het forum makkelijker in gebruik wordt, of handiger op bepaalde punten.

Dus als jullie suggesties, punten ter verbetering of andere zaken hebben, meldt ze hier, en dan gaan we kijken welke we kunnen oppakken en verbeteren voor dit jaar. We hopen dat we met dit topic een soort globaal puntenlijstje krijgen, waarmee we dan aan de slag kunnen.

Groeten,

de Crew
 
Advertisement - register to remove this

Kwaliteit van topics omhoog.

Een jaar of 4 terug ging het hier nog over brommers en scooters. Als je tegenwoordig bij New Posts kijkt gaat 80% van de fora over dames, telefoons, auto's, computers en andere onzin. Het is moeilijk nog topics te vinden die echt gaan over de reden waarom ik dit forum bezoek, en vaak zijn die topics nog van lage kwaliteit ook (mensen lezen vragen niet goed, delen geen kennis, of geven verkeerde antwoorden).

Vind het zelf enorm ergerlijk, en bezoek het forum er tegenwoordig ook veel en veel minder vaak door. Voor computers kijk ik wel op tweakers, voor dames op ijsblokje, en oor alle andere meuk op fok. Beetje breede dekking kan geen kwaad maar mijns inziens gaat dit te ver.


Zou het een pluspunt vinden als je andere members kunt beoordelen op de posts die ze doen. Dat je bijv per post kunt zeggen of deze behulpzaam was of juist niet, of overbodig. Als je dan ook in het profiel (of bij de posts zelf) de gemiddelde score kunt zien kun je een beetje inschatten hoe serieus je die gebruiker moet nemen.
 
Zou het een pluspunt vinden als je andere members kunt beoordelen op de posts die ze doen. Dat je bijv per post kunt zeggen of deze behulpzaam was of juist niet, of overbodig. Als je dan ook in het profiel (of bij de posts zelf) de gemiddelde score kunt zien kun je een beetje inschatten hoe serieus je die gebruiker moet nemen.
Goed punt!!

Ik denk alleen dat ik lager dan gemiddeld ga scoren dan...maargoed :(
 
Een soort:

"Was dit een nuttig antwoord" En dan sterren kunnen geven, zoals nu met projecten wordt gedaan. Misschien wel handig, maar ik denk dat je aan de andere kant dan ook misbruik gaat krijgen en dat het technisch ook een lastig verhaal wordt om zoiets voor elkaar te krijgen.
 
Haha dan houdt je je mond toch gewoon;)

Neej ik denk dat dat te ver gaat, om zo'n systeem te maken.

Njaa vindt dat hele general wel grappig, maar heb ook idd het gevoel dat iedereen van het forum zich daar bevindt soms:p
 
Misschien anders een beperkt aantal posts per dag ofzo , zodat de postcount loverboys eens indimmen , want ik zie die lui steeds vaker met onnozele toevoegingen.

Misschien een spellingscheck voordat je geregged kan worden. Want de spelling/grammatica is nog steeds om te huilen
 
Njaa vindt dat hele general wel grappig, maar heb ook idd het gevoel dat iedereen van het forum zich daar bevindt soms:p

Ik ben er banned, en mis het totaal niet meer. Het forum is er voor mij niet leuker op geworden, wel stukken interessanter. Ik kan me dus inleven dat sommige mensen het ermee eens zijn dat GC eigenlijk niet op dit forum thuis hoort... Volgensmij is er gewoon een GC gekomen om het "leuk te houden".

En een spellingscheck voordat je kan reggen? Beter doen we dat voordat je in gaat loggen. Gaat nog lachen worden als je eens flink gezopen hebt. :p
Gewoon een soort van typecursus achtig iets, minimaal 100 aanslagen per minuut. (en ja dat kan MAKKELIJK).:p
 
Kwaliteit van topics omhoog.

Een jaar of 4 terug ging het hier nog over brommers en scooters. Als je tegenwoordig bij New Posts kijkt gaat 80% van de fora over dames, telefoons, auto's, computers en andere onzin. Het is moeilijk nog topics te vinden die echt gaan over de reden waarom ik dit forum bezoek, en vaak zijn die topics nog van lage kwaliteit ook (mensen lezen vragen niet goed, delen geen kennis, of geven verkeerde antwoorden).

Vind het zelf enorm ergerlijk, en bezoek het forum er tegenwoordig ook veel en veel minder vaak door. Voor computers kijk ik wel op tweakers, voor dames op ijsblokje, en oor alle andere meuk op fok. Beetje breede dekking kan geen kwaad maar mijns inziens gaat dit te ver.


Zou het een pluspunt vinden als je andere members kunt beoordelen op de posts die ze doen. Dat je bijv per post kunt zeggen of deze behulpzaam was of juist niet, of overbodig. Als je dan ook in het profiel (of bij de posts zelf) de gemiddelde score kunt zien kun je een beetje inschatten hoe serieus je die gebruiker moet nemen.

Kan het zeker in je standpunt vinden betreft GC, maar het is ook belangrijk voor ons dat we een beetje een community zijn. Maar het is niet de bedoeling dat het gaat overheersen.

Je 2e punt is volgens mij technisch goed mogelijk, alleen heel subjectief. Maar ik zal hem erbij zetten.

En een general chat voor het English forumpart?

Ik zal deze erbij zetten, maar denk dat het wel op de langere termijn zal worden.

Misschien anders een beperkt aantal posts per dag ofzo , zodat de postcount loverboys eens indimmen , want ik zie die lui steeds vaker met onnozele toevoegingen.

Misschien een spellingscheck voordat je geregged kan worden. Want de spelling/grammatica is nog steeds om te huilen

Spellingscheck ben ik ook groot voorstander van :p
 
Vraag Aanbod:

Zou anders ook makkelijk zijn om aparte topics te maken.
Tekoop gevraagd + Tekoop aangeboden. Ik vind het veel duidelijker en makkelijker met iets opzoeken of als je zelf iets kwijt wil.
 
Vind ook zeker niet dat GC zou moeten verdwijnen. Denk alleen wel dat teveel mensen meer aandacht aan offtopic-fora geven dan aan de brommer-gerelateerde fora.

Als de posts in GC al niet meer zouden terug komen in de zoekfunctie en de [New Posts] zou dat een enorme verademing zijn.
 
Vraag Aanbod:

Zou anders ook makkelijk zijn om aparte topics te maken.
Tekoop gevraagd + Tekoop aangeboden. Ik vind het veel duidelijker en makkelijker met iets opzoeken of als je zelf iets kwijt wil.

Nee, net als vroeger weer tekens gaan gebruiken. [A] Aangeboden, [V] Gevraagd, [R] Te Ruil. Eerder moest je in zo'n scrol ding je keuze selecteren. Ik vind het een hele goeie om dat nu ook weer te doen.

En zonder keuze gemaakt te hebben kan je niet posten ofzo. Omdat niet alle velden ingevuld zijn.
 
Nee, net als vroeger weer tekens gaan gebruiken. [A] Aangeboden, [V] Gevraagd, [R] Te Ruil. Eerder moest je in zo'n scrol ding je keuze selecteren. Ik vind het een hele goeie om dat nu ook weer te doen.

En zonder keuze gemaakt te hebben kan je niet posten ofzo. Omdat niet alle velden ingevuld zijn.

Idd, houdt het netter en duidelijker. Zo weet je gelijk hoe of wat.
 
Ik zat daarnet even in de geschiedenis van minarelli marktplaats te kijken ( toch leuk wat er 3 jaar geleden werd aangeboden:+)

Maar ik zie dat je daar kon reageren op onderwerpen, net zoals op SF. Dit lijkt me juist wel weer handig, omdat dit nu blijkbaar is veranderd.

zo heb je minder gedoe met PM's e.d. en kan iedere geintresseerde meekijken wat er bijvoorbeeld word geboden en wat voor vragen er al gesteld zijn:)

Als ik nu iets heel doms zeg, sorry, maar IMO lijkt het een goede/leuke verbetering!
 
Misschien dat ik het niet begrijp maar als je normaal zoekt doet hij dat dus met OF.
Voorbeeldje:
ik zoek op: mhr replica
en hij geeft alle resultaten waar mhr of replica in zit.

Ik heb geprobeerd door er AND tussen te typen maar dit maakte geen verschil.
Ook zou het sorteren van de zoekresultaten op relevantie (aantal keer zoekterm in een topic/post) fijner zijn. Vaak wordt er naar de search gewezen maar ik krijg vaak geen lekkere resultaten.
 
Ik ben het met deze post's hierboven allebij eens.

Zou echt een verbetering worden als die 2 punten gerealiseert konden worden
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top