venesi zoe retro trekt traag op

Status
Not open for further replies.

kriske159

Member
5 maand geleden een nieuwe scooter zoe retro gekocht a klasse , ik heb een onbegrensde ecu in gestoken en hij rijd max 45 per uur , maar als ik de brug op moet of als het tegen wind is haal ik amper 20 . aanzetten is ook traag tot 25 per uur en dan wat vlugger , wat kan ik doen om hem wat meer trekkracht te geven en wat vlugger te laten rijden .
 
Advertisement - register to remove this

Is de A klasse een 25 km of 45 km uitvoering ?
Edit: al gevonden :
De bromfietsen van klasse A zijn alle voertuigen met twee of drie wielen met een cilinderinhoud van maximaal 50 cc of een elektrische motor waarvan de maximumsnelheid 25 km/u is. Voor bromfietsen van klasse A heeft u geen rijbewijs nodig.
 
waarschijnlijk je rolletjes , in een a klasse zitten in meeste gevallen zwaardere rolletjes waardoor dat er te weinig toeren worden gemaakt .

Wil je sneller optrekken ? rolletjes verwisselen met lichtere rolletjes , dit kan je zelf doen wat ik eerlijk gezegd af raad als je niet te veel kennis hebt want je speelt hier met gewicht verschillen .

Het probleem is als je rolletjes te licht zijn dan ga je teveel toeren maken , zijn je rolletjes te zwaar dan maak je er te weinig voor de gewenste snelheid wat nu dus het geval is.

Daarom raad ik je aan om dit door een garagist te laten doen.

doe je het zelf ? doe dan als volgt

carter kap los maken
vario los maken
daar zitten de rolletjes
rolletje wegen , 1 wegen is voldoende
van dat gewicht , bijvoorbeeld 10 gram zou je naar 8-7 gram gaan.

Merk je dat hij dan beter rijd , dan is er geen probleem.

Merk je nog steeds problemen ? ga een gram lichter.

al bij al kost het je 20eur aan rolletjes als je het zelf doet of 40Eur ongeveer bij de garage.
 
waarschijnlijk je rolletjes , in een a klasse zitten in meeste gevallen zwaardere rolletjes waardoor dat er te weinig toeren worden gemaakt .

Wil je sneller optrekken ? rolletjes verwisselen met lichtere rolletjes , dit kan je zelf doen wat ik eerlijk gezegd af raad als je niet te veel kennis hebt want je speelt hier met gewicht verschillen .

Het probleem is als je rolletjes te licht zijn dan ga je teveel toeren maken , zijn je rolletjes te zwaar dan maak je er te weinig voor de gewenste snelheid wat nu dus het geval is.

Daarom raad ik je aan om dit door een garagist te laten doen.

doe je het zelf ? doe dan als volgt

carter kap los maken
vario los maken
daar zitten de rolletjes
rolletje wegen , 1 wegen is voldoende
van dat gewicht , bijvoorbeeld 10 gram zou je naar 8-7 gram gaan.

Merk je dat hij dan beter rijd , dan is er geen probleem.

Merk je nog steeds problemen ? ga een gram lichter.

al bij al kost het je 20eur aan rolletjes als je het zelf doet of 40Eur ongeveer bij de garage.
Oh, is dat zo makkelijk ?
Heb je daar ook speciaal gereedschap voor nodig ?
 
image
 
Van wat ik gezien heb , een blokkeersleutel kost 2 keer niks en een rateler , althans bij Gy6 modellen
bij mij is het net jammer , ik heb al een blokkeersleutel gekocht zogezegd passend op mijn merk , toen ik hem had geprobeert en paste nergen op om te kunnen blokeren , en ik vind nergens ene die speciaal voor de mijne is . en ook hier in belgie is er bijne geen enkele dealer meer die dit nog wil doen . of je betaalt je rot om het te laten doen . dus beter een slagschroevendraier kopen en zelf doen
-
 
bij mij is het net jammer , ik heb al een blokkeersleutel gekocht zogezegd passend op mijn merk , toen ik hem had geprobeert en paste nergen op om te kunnen blokeren , en ik vind nergens ene die speciaal voor de mijne is . en ook hier in belgie is er bijne geen enkele dealer meer die dit nog wil doen . of je betaalt je rot om het te laten doen . dus beter een slagschroevendraier kopen en zelf doen

bij mij is het net jammer , ik heb al een blokkeersleutel gekocht zogezegd passend op mijn merk , toen ik hem had geprobeert en paste nergen op om te kunnen blokeren , en ik vind nergens ene die speciaal voor de mijne is . en ook hier in belgie is er bijne geen enkele dealer meer die dit nog wil doen . of je betaalt je rot om het te laten doen . dus beter een slagschroevendraier kopen en zelf doen
-
niet lachen he ... maar aliexpress heeft een tal aan dit soort.
Post automatically merged:

bij mij is het net jammer , ik heb al een blokkeersleutel gekocht zogezegd passend op mijn merk , toen ik hem had geprobeert en paste nergen op om te kunnen blokeren , en ik vind nergens ene die speciaal voor de mijne is . en ook hier in belgie is er bijne geen enkele dealer meer die dit nog wil doen . of je betaalt je rot om het te laten doen . dus beter een slagschroevendraier kopen en zelf doen
-
https://a.aliexpress.com/_EQS6PZd , deze is ook verstelbaar volgens mij
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top