Grand Retro 50 ZN50QT-EZnen (Zhongneng) Grand Retro 50 ZN50QT-E. Kickstart doet het niet.

Peter S

New Member
Onlangs 2e hands Grand Retro 50 ZN50QT-E Znen (Zhongneng) Grand Retro 50 ZN50QT-E scooter gekocht. Elektrisch starten deed het alleen na ermee gereden te hebben, dus alleen maar gestart met kickstart. Na een aantal keer goed kickstarten gaf hij een vreemd ratelend geluid, dit ratelende geluid was er nu ook als ik hem elektrisch probeerde te starten. Kickstart bleef na blijven kickstarten opeens vastzitten.

Carter eraf gehaald. Nieuwe kickstartveer + nieuwe bendix + nieuwe bougie erin gezet. Nu pakt de kickstart de starterkrans niet meer. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat de bobine stuk is.

Morgen wil ik een nieuwe bobine kopen, maar heb het gevoel dat het ratelend geluid in de motor zit en las ergens dat het vastzitten van de kickstart ook kan komen door een vastzittende zuiger.

Iemand ideen hoe het kan dat:
- de kickstart vast kan zitten na een aantal keer kickstarten?
- dit gepaard gaat met een vreemd ratelend geluid wat ook werd geproduceerd als ik hem elektrisch wil starten?
- hoe het komt dat de kickstart de starterkrans nu niet meer pakt?

Ps. ik weet nog niet veel van scooters.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Er hoort een pakking tussen het deksel en het carter , zit die er nog tussen ? Als je met de hand het vliegwiel draait , als je bougie eruit is , hoor / voel je dan ook iets vreemds , draait het geheel dan soepel ? En heeft je krukas geen speling ? Zat er ook genoeg olie in het blok ?
Asje van kickstart geen speling in het deksel , wat kan door versleten busje , waar deze door gelagerd wordt .
 
Onlangs 2e hands Grand Retro 50 ZN50QT-E Znen (Zhongneng) Grand Retro 50 ZN50QT-E scooter gekocht. Elektrisch starten deed het alleen na ermee gereden te hebben, dus alleen maar gestart met kickstart. Na een aantal keer goed kickstarten gaf hij een vreemd ratelend geluid, dit ratelende geluid was er nu ook als ik hem elektrisch probeerde te starten. Kickstart bleef na blijven kickstarten opeens vastzitten.

Carter eraf gehaald. Nieuwe kickstartveer + nieuwe bendix + nieuwe bougie erin gezet. Nu pakt de kickstart de starterkrans niet meer. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat de bobine stuk is.

Morgen wil ik een nieuwe bobine kopen, maar heb het gevoel dat het ratelend geluid in de motor zit en las ergens dat het vastzitten van de kickstart ook kan komen door een vastzittende zuiger.

Iemand ideen hoe het kan dat:
- de kickstart vast kan zitten na een aantal keer kickstarten?
- dit gepaard gaat met een vreemd ratelend geluid wat ook werd geproduceerd als ik hem elektrisch wil starten?
- hoe het komt dat de kickstart de starterkrans nu niet meer pakt?

Ps. ik weet nog niet veel van scooters.
wil je eens een video sturen van het ratelend geluid ? ik had namelijk ooit ook een gelijkaardig probleem , de oplossing is goedkoop als we het zelfde probleem ervaren.
 
Er is wel een verschil tussen netjes kickstarten of dat pedaal naar beneden rammen.
Als de zuiger vastzit trap je helemaal de boel aan gort door de kickstart te gebruiken.
 
Er is wel een verschil tussen netjes kickstarten of dat pedaal naar beneden rammen.
Als de zuiger vastzit trap je helemaal de boel aan gort door de kickstart te gebruiken.
bro , me oude scooter maat die kick was vast gelopen ik kon gewoon zelf niet meer kicken , eindstand lag het probleem niet aan men blok wat ik dacht dat wel zo was want men starterskrans deed sus , het enige wat ik moest veranderen was mijn zekering haha
 
Back
Top