Kymco grand dink benzinetoevoer

rottieark

Active Member
Hallo,

Ik heb een kymco grand dink 50, en ik heb een probleem met de brandstoftoevoer.


Elke ochtend als ik hem probeer te starten zit er geen benzine meer in de slang naar de carburateur. Hierdoor moet ik hem eerst laten starten met een fles met benzine rechtstreeks naar de carb en dan de slang van de tank naar carburateur erop zetten. Als ik dat doe rijdt hij weer goed en krijgt benzine, maar als die weer een uurtje stilstaat moet het opnieuw.

De tank zit onderaan de scooter dus wordt geregeld doormiddel van een benzinepomp/vacuümpomp.

Wat ik al heb geprobeerd:
Nieuwe benzinepomp. dit werkte niet en er kwam alleen benzine uit als ik aan de benzine slang zoog, zodra ik stop met zuigen stopt benzine ook met lopen en gaat direct weer terug de tank in.

Carburateur schoongemaakt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet of dit op jouw brommer hoort maar je zegt de benzine loopt terug de tank in.
Zit er geen terugslagklepje in de benzineleiding opgenomen?
Zo'n ding ziet er uit als een soort benzinefilter.

7063206.jpg
 
Ik weet niet of dit op jouw brommer hoort maar je zegt de benzine loopt terug de tank in.
Zit er geen terugslagklepje in de benzineleiding opgenomen?
Zo'n ding ziet er uit als een soort benzinefilter.

7063206.jpg
Nee deze zit er niet op gemonteerd, stel ik zou deze monteren waar zou deze moeten zitten?

Tussen de carburateur en de pomp?
of
tussen de tank en pomp?
 
Ik dacht altijd dat zo''n terugslagklepfunctie inherent was aan de werking van een vacuumpomp maar kwam laatst een draadje tegen waarin iemand vroeg wat dit voor ding was.
Na wat zoeken kwam ik het ding tegen op een website en het bleek een terugslagklepje te zijn dat voorkomen moet dat de opgepompte benzine weer terug loopt naar de tank als het motorvacuum wegvalt, lees als de motor wordt uit gezet. ( Leermoment voor mij ;) )

Waar deze precies zit weet ik niet maar logisch redenerend zou ik hem zo kort mogelijk bij te tank plaatsen.
Dit terugslagklepje moet wel in een bepaalde richting worden gemonteerd zet je hem verkeert om, krijgt de benzinepomp de benzine niet meer opgeppompt.
Op het klepje staat een pijl die moet wijzen in de richting van de carburateur.
 
Inderdaad zoals Sparky zei , tussen tank en pomp , dan blijft de pomp gevuld met benzine en doet bij vacuum meteen zijn werk omdat de klepjes in de pomp in de benzine zitten . Dit is meestal het grootste euvel bij benzine pompjes dat de kleppen niet meer helemaal dicht gaan en dan droog komen te staan. en inderdaad op de stroom richting letten.
 
Standaard in de Grand Dink zit er al een zo'n type filter gemonteerd ter info...Dink 1.png




Dink 2.png



Als de onderdruk niet juist, of niet voldoende is zal de brandstoftoevoer flink kunnen stagneren.
De zwaartekracht moet dus gefopt worden aangezien de carburateur een stuk hoger gemonteerd zit dan de brandstoftank...

Dink 3.png


Standaard setting van de carburateur:

Dink 4.png
 
Last edited:
Back
Top