AGM Retro motor - Benzine loopt uit de vlotterkamer

jpb1904

New Member
OPGELOST

Het gaat om een AGM Retro 4 takt motor uit 2015.
Het probleem: als je start, dan stroomt er benzine uit de vlotter-overloop.

Ik heb de carburateur eruit gehaald, helemaal doorgespoten met compressorlucht, vlotter gecheckt; afsluiter doet het prima. In elkaar gezet, vlotter getest, ondersteboven in de inlaat geblazen zodat hij blokkeert, rechtop in de inlaat geblazen zodat hij open is, de vlotter hoor je bewegen als je de carburateur heen en weer schudt. Maar na montage en starten is het weer hetzelfde: de benzine loopt eruit met een finke straal tijdens het starten, Wat zou dat kunnen zijn?

Foto 1: carburateur, uit de onderste slang met koperkleurige veer eromheen loopt de benzine weg.
Foto 2: vlottter zoals die teruggezet is. Afsluiter is schoon en ziet er goed uit. Werkt ook als je blaast in de inlaat en de carb is ondersteboven.
 

Attachments

  • IMG_0962.JPG
    IMG_0962.JPG
    180.5 KB · Views: 8
  • IMG_0968.JPG
    IMG_0968.JPG
    116.3 KB · Views: 8
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Solution
Volgens mij is dat je mengselschroef , de afdicht schroef zit onderaan je vlotterkamer bij de slang , of , zoals bij mij , helemaal aan het eind van de slang , aan een aluminium stukje wat op het vario deksel geschroefd zit.
Dat slangetje met die koperen veer is niet de overloop, dit is om de vlotterbak te laten leeglopen voor je aan de carburateur gaat sleutelen zodat niet alle benzine over het blok loopt of indien je daar een doorzichtig slangetje op monteert waar je het uiteinde van omhoog houdt en dan het koperen schroefje lost, kun je het brandstofniveau in de vlotterkamer nakijken/meten. (wet communicerende vaten)
Naast de nippel zit een koperen schroefje, zit dit goed vast en zit er nog een O-ringetje op om de nippel goed af te sluiten?
 
Dat slangetje met die koperen veer is niet de overloop, dit is om de vlotterbak te laten leeglopen voor je aan de carburateur gaat sleutelen zodat niet alle benzine over het blok loopt of indien je daar een doorzichtig slangetje op monteert waar je het uiteinde van omhoog houdt en dan het koperen schroefje lost, kun je het brandstofniveau in de vlotterkamer nakijken/meten. (wet communicerende vaten)
Naast de nippel zit een koperen schroefje, zit dit goed vast en zit er nog een O-ringetje op om de nippel goed af te sluiten?
IMG_0962 B.JPG

Dank je voor de uitleg. Bedoel je deze schroef? Zie de blauwe omcirkeling.
 
Volgens mij is dat je mengselschroef , de afdicht schroef zit onderaan je vlotterkamer bij de slang , of , zoals bij mij , helemaal aan het eind van de slang , aan een aluminium stukje wat op het vario deksel geschroefd zit.
 
Solution
Back
Top