Agm gt retro valt uit en start niet meer

Martyhgv

Well-Known Member
Hallo allen

Mijn agm viel gister tijdens het rijden opeens uit.. lees verloor vermogen.. later weer weer weten te starten en viel weer het vermogen weg. Toen gas laten vieren en bleef hij rijden. Aantal km verderop zelfde verhaal.. alleen nu krijg ik hem net meer aan. Niet via electrische start en niet via kickstart.. heb totaal geen verstand van scooters :(

Is dit iets simpels of moet ik regelen dat ik hem bij de dealer krijg?
 
Advertisement - register to remove this

Misschien de sproeier wat te klein geweest.. Heb je de oliepeil gecontroleerd? Die chineesjes willen wel ineens veel olie gaan zuipen en dan sta je ineens zonder totdat de motor uitklapt..

Anders is het een zuiger / cilinder probleem of ergens iets in de cilinderkop m.b.t kleppen/ klepveren / tuimelaars..
 
Bedankt voor je reactie..had boegies vervangen en luchtfilter schoongemaakt maar dat was het niet. inderdaad oliepijl 0.. heb niet kunnen horen dat er iets stuk is gegaan. Maar nadat hij eerste keer uitviel wel 16 km naar huis gereden. Op laatste stuk lopen nadat hij niet meer wou starten na dan.. zelf niet verstand of handig genoeg alles los te halen helaas. Ook willen ze hier bij de dealers er niks mee ivm chinese spul wat er in zit.. zal er eerst dus achter moeten komen wat het is..
 
Een beetje vreemd dat dealers niet willen werken aan Chinees spul.
Dit is juist een gat in de markt, denk ik, het zijn juist de Chinese scooters die de meeste problemen hebben, het meest verkocht worden en waarvan de onderdelen relatief goedkoop zijn en de marges op reparaties daardoor juist bovengemiddeld.

Er moeten toch ook scooterzaken zijn die AGM verkopen en ik kan me niet voorstellen dat deze dealers hun klanten in de kou laten staan.

Zonder een beetje verstand van scooters kom je er niet.
Je moet toch al met een aantal bevindingen komen wil iemand op dit forum je een gericht en zinnig antwoord kunnen geven.

De krux ligt hem hier in de details die je meestal als leek niet kunt aanleveren.

inderdaad oliepijl 0.. heb niet kunnen horen dat er iets stuk is gegaan.

Wat bedoel je met de bovenstaande zin eigenlijk, want zonder of te weinig olie rijden is fitnest voor je motorblok, vooral als je de voortekens negeert en blijft doorrijden.
 
Last edited:
Een beetje vreemd dat dealers niet willen werken aan Chinees spul.
Dit is juist een gat in de markt, denk ik, het zijn juist de Chinese scooters die de meeste problemen hebben, het meest verkocht worden en waarvan de onderdelen relatief goedkoop zijn en de marges op reparaties daardoor juist bovengemiddeld.

Er moeten toch ook scooterzaken zijn die AGM verkopen en ik kan me niet voorstellen dat deze dealers hun klanten in de kou laten staan.

Zonder een beetje verstand van scooters kom je er niet.
Je moet toch al met een aantal bevindingen komen wil iemand op dit forum je een gericht en zinnig antwoord kunnen geven.

De krux ligt hem hier in de details die je meestal als leek niet kunt aanleveren.



Wat bedoel je met de bovenstaande zin eigenlijk, want zonder of te weinig olie rijden is fitnest voor je motorblok, vooral als je de voortekens negeert en blijft doorrijden.



Het is juist geen gat in de markt.. De dealers willen hier juist niet hun naam ten grabbel mee gooien.. Want hun worden er wel erop af gerekend als er weer steeds iets kapot gaat..
Overigens is er op chinese rommel geen garanties af te geven betreft hoe lang iets blijft werken..

Vergeet vooral niet omdat die onderdelen al stront goedkoop zijn hier totaal geen marges over blijven waaraan een dealer kan verdienen.. Of te wel dan verdienen ze er niks aan om hun zaak in de running te houden...
 
Ja bijzonder.. er is hier een zaak die verkoopt zelfde type maar onderhoud enreparaties doen ze niet. Inderdaad zouden ze aardig op kunnen verdienen..

Repareren doen ze niet omdat het voor hun totaal niet loont.. Zie maar wat ik hier boven net hebt geschreven.. Aan die goedkope chinese troep valt amper iets aan te verdienen..
 
Back
Top