Probleem agm retro

Jorrit00

New Member
Goede avond,
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren. Ik heb een agm retro uit 2010. Een aantal weken geleden is hier een nieuw blok op gekomen. De eerste 3 dgn reed de scooter goed. De 4de dag was ik net +/- 10 minuten aan het rijden tot hij een paar keer begon te stotteren en in te houden. Ik ging steeds langzamer en hij sloeg af, ik kon hem niet meer starten. De volgende dag heb ik gelijk een afspraak gemaakt om hem na te laten kijken maar de scooter starte weer en reed normaal. De monteur heeft de scooter bijna een week getest en alles na gekeken maar kon niks vinden. Hij zei dat de voorrem aanliep en dat de motor waarschijnlijk overhit was geraakt hierdoor. De monteur heeft de rem opnieuw afgesteld en de scooter reed weer goed voor een paar dagen. Toen gebeurde precies hetzelfde weer na zo'n 15 minuten rijden. De volgende dag starten de scooter weer normaal. Nu reed ik vanmiddag naar de supermarkt nog geen 2 min. Tijdens het rijden begon die weer een paar keer te stotteren maar viel niet uit. Maar toen ik klaar was met boodschappen wilde hij niet meer starten. Je hoort de startmotor en het lijkt of hij aan wil slaan maar start niet. Ook niet met kickstart. Heeft iemand misschien een idee waar dit door veroorzaakt kan worden? Groeten jorrit
 
Advertisement - register to remove this

Begin eens met de kleppen en een nieuwe bougie. Daarna carburateur schoonmaken/ luchtfilter nalopen.
Bovenstaande acties zijn overigens vrij eenvoudige stappen te doorlopen.
Weet ook niet of ik heel veel vertrouwen heb in die monteur dat hij 'm een week moet testen etc. Het voelt een beetje als teveel benzine of te weinig lucht. Is het blok gloedje nieuw? Is het een snor?
 
Last edited:
Ik heb de olie gecontroleerd zit nog genoeg in. Ik kon hem net gewoon weer starten. Maar nu merk ik dat als ik het gas loslaat en opnieuw gas geef hij even inhoud. Daarna trekt hij gewoon normaal op. Stationair loopt die nu ook te langzaam en valt dan uit. Dit is sinds vandaag.

Het is snor. Het blok is gloednieuw. Ik heb het blok bij een erkend bedrijf er op laten zetten (ik weet niet of ik bedrijfsnamen mag noemen).

De kleppen hebben ze gecontroleerd dit hebben ze nog benoemd toen ik hem na een week kon ophalen.
 
Back
Top