variomoer

yomama

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een speedfight 2, ik heb laatst een nieuwe vario gekogt en wil hem er nu zelf in gaan zetten. Mijn varioplaat is er al uitgehaald door de dealer en de variomoer is met een luchttol vastgedraaid.
Ik heb de moer geprobeerd hem los te krijgen met dop 14, alleen ik krijg hem niet los, ik durf er ook niet teveel kracht op te zetten i.v.m me zuiger (ik maak gebruik van een zuigerstop). Ik heb zelf geen luchttol en ken ook niemand die er eentje voor mij heeft, ik zou het graag helemaal zelf willen doen want mijn dealer moet ik weer 15 km voor rijden. Is er een makkelijke manier om de variomoer zelf los te krijgen.

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

luchttol/slagmoersleutel, zuigerstop, varioblokeersleutel.

dat zijn de enige manieren. het eerste is t beste. beter rijdt je naar je dealer of naar een autogarage.

gr,
 
niks met een zuigerstop , een Peugeot heeft het bougiegat er schuin in zitten , daardoor druk je zo een gat in de zuiger!!

koop een fatsoenlijke blokkeersleutel of nog beter een luchtsleutel en die met beleid gebruiken..

goed gereedschap is het halve werk ;)
 
En daarmee wordt de varioring bedoeld, meen ik

Absoluut niet gaan rossen. Ikzelf blokkeer meestal mijn vliegwiel met een oliefiltertrekker (auto) om de vario los te halen. Misschien dat dat voor jou ook een optie is.
 
Als je de text van TS leest, kan je daar volgens mij uit opmaken dat de vario er al uit is. Dan heeft een varioblokkeersleutel ook geen zin.

begrijp jij nog waar het over gaat ? ;)

@ cipher , een blokeersleutel kos maar een paar euro , een oliefilterklem is al gauw duurder (wil je iets degelijks hebben)
 
beetje wd-40 spuiten en het dan weer met de ratel proberen? of het beste..een luchtsleute..ik zou beiden trouwens proberen ism een blokkersleutel ipv en zuigerstop.
 
Back
Top