[Krijg variomoer niet los] Iemand tips?

Zlatanello

You doss cunt
Ok.....

Ik heb dus een Buzetti vario blokkeer sleutel gekocht en gezorgd voor de rest van de benodigde gereedschappen. Carterkap eraf.....

Dus buzetti erop en dan dan dat ding voor de moer...maatje 17 uiteraard.
Dus ff geprobeerd en het lukte niet....dan denk je van: Tja de 1e keer gaat het altijd een beetje moeilijk.
En met volle moed probeer je het weer een paar keer...zonder resultaat.
Dan pak je dus WD40 (wonderspul) en spuit je op de moer zodat het makkelijker zou moeten gaan.
En nog steeds krijg ik die eerste moer er niet af....ik heb echt heel veel kracht erop gezet maar het lukt gewoon niet. En daarnaast ben ik bang dat ik straks iets kapot maak (zullen mijn ouders vooral leuk vinden).
Zelfs een hamer wil niet helpen :(

Ik wil die varioring er heel graag uithebben...dus wat kan ik doen om die moer mee te laten werken? :)
 
Advertisement - register to remove this

zet je vario blokkeer sleutel er recht op en duw hem meer naar beneden toe , je moet je sleutel/ratel zo zetten dat je de 2 naar elkaar kan toeknijpen met 2 handen tegelijk , dat werkt bij mij iig altijd perfect :)

Edit: En anders een bougie stop! :)
 
nou , rij je toch naar de dealer toe en laat je m loshalen , zet je hem weer vast met je eigen sleutel ...... niet zo moeilijk toch ?

mja , ben je nou zo'n slappeling of hoe zit dat ? ik zet thuis alles met luchtsleutel vast en @ circuit haal ik het ook los met sleutel...

beetje meer spek eten ;) mja , eigenlijk zou je er niet zelf aan moeten sleutelen als je het al niet loskrijgt ...
 
Wat een onzin, ken genoeg lui waar er gewoon wat locktide ofzo tussen is gesmeert toen ze hem de eerste keer los wouden halen.. (ja je hebt van die lui die dat doen).. wacht dus gewoon ff op een luchttol.. dus beetje onzin om er dan zelf al niet meer aan te sleutelen!!
 
melf #50 said:
nou , rij je toch naar de dealer toe en laat je m loshalen , zet je hem weer vast met je eigen sleutel ...... niet zo moeilijk toch ?

mja , ben je nou zo'n slappeling of hoe zit dat ? ik zet thuis alles met luchtsleutel vast en @ circuit haal ik het ook los met sleutel...

beetje meer spek eten ;) mja , eigenlijk zou je er niet zelf aan moeten sleutelen als je het al niet loskrijgt ...
Hehe ik heb een tijdslimiet waarin ik kan klussen.......want mijn pa komt zo van het werk en die mag natuurlijk niet zien dat zoonlief aan zn nieuwe scooter zit te klussen. Bij het minste of geringste dat ik doe aan de scooter zegt ie: We hebben een dure scooter voor je gekocht.....als we nou een goedkoop kut scootertje hadden gekocht dan had ik het wel begrepen als je eraan zou klussen.

Maar serieus dat ding zit echt muurvast... ik heb alles geprobeerd maar niks helpt.
Carterdeksel zit er weer op....... :|
 
ik heb ook een dergelijk probleem, maar dan met de moer bij m'n achtervelg..
ik krijg m met geen mogelijkheid los..
heb er zelf een dopsleutel op gebroken (erop zetten en met je hak trappen).

vervolgens toen ik m'n velgen ging ruilen hele blokje meegenomen naar dealer en die kreeg m zelfs niet los met luchttol..

iemand enige andere tips?

ciao&bdankt

ps. wil niet je topic overnemen :), maar ik dacht soortgelijk probleem..
 
P@ultje. said:
Haal je een zuigerstop dat is hèèl gemakkelijk.
Naah heb daar teveel slechte verhalen over gehoord en gelezen.
En als sommige mensen het zelfs de moeite waard vinden om in hun sig te zetten: Zuigerstop hat0r dan neem ik aan dat dat niet de beste manier is.
Mja dat wordt dus ff morgen naar autodealer oid :|
 
Zlatanello said:
Naah heb daar teveel slechte verhalen over gehoord en gelezen.
En als sommige mensen het zelfs de moeite waard vinden om in hun sig te zetten: Zuigerstop hat0r dan neem ik aan dat dat niet de beste manier is.
Mja dat wordt dus ff morgen naar autodealer oid :|


Nou als jij niet vergeet dat ding eruit te halen als je de scoot wil gaan starten, en dus keihard kickt met gevolg dat je de schroefdraad eruit trapt dan heb je daar idd problemen mee. Maar als je het rustig doet de zuigerstop helemaal erin draaien, dan zie ik geen probleem, ook nog nooit gehad. Gaat goed.
 
Of je maakt gewoon ff een afspraak bij de dealer, het is nog geen 10 minuten werk...
Kost je misschien een tientje ofzow, maar beter als dat je zelf de boel aan gort helpt. En dan kost dat weer meer.
 
Ik zou het toch ff met zuigerstop proberen (bij mij kosten de ring eruit halen namelijk €20,- :( ). Gewoon netjes erin draaien, heel langzaam aan je vario draaien (in de goede richting) dat hij niet meer verder kan en je kunt hem eraf draaien en desnoods kun je hem met je variosleutel weer vast zetten (ik heb er ook één maar die past gewoon niet). Leg je sleutel bij je bougie zodat je minder gauw vergeet dat je zuigerstop er nog in licht of plak blaadjes aan je scoot met waarschuwingen (en dan kan in principe niks fout gaan :D ).

Meestal moet hij ff schrikken en dan lukt het wel. Mocht het echt niet lukken dan kun je idd beter een luchtsleutel gebruiken.

PS. Ik heb al geloof ik 20keer meer zuigerstop gebruikt en heeft absoluut geen problemen veroorzaakt. Terwijl me variosleutel nooit heeft gepast (dealer zei dat ik hem zelf moest aanpassen B( ) en me ook nog aardig wat geld heeft gekost in tegenstelling tot zuigerstop.
 
ZIPSP|Castrol said:
ik heb ook een dergelijk probleem, maar dan met de moer bij m'n achtervelg..
ik krijg m met geen mogelijkheid los..
heb er zelf een dopsleutel op gebroken (erop zetten en met je hak trappen).

vervolgens toen ik m'n velgen ging ruilen hele blokje meegenomen naar dealer en die kreeg m zelfs niet los met luchttol..

iemand enige andere tips?

ciao&bdankt

ps. wil niet je topic overnemen :), maar ik dacht soortgelijk probleem..

warm stoken , een goeie dop erio , rem intrekken , op de buddy leunen met volle gewicht en dan voorzichtig met je voet op de sleutel gaan staan.

het beste neem je een sleutel van een dopsleutelset , zo 1 zonder ratel (stang dus) en daar een pijp op zetten (ik doe het met een Malaguti RST vorkpoot 8P )
 
ik vind het gewoon zonde als je hierdoor je krukas verneukt ....

ga gewoon naar de dealer en maak een afspraak...

verder vind ik het dom om het niet tegen je ouders te zeggen , ten eerste omdat je dan als jij bijv een ongeluik krijgt , of een boete krijgt oid mischien alsnog ruzie met je ouders hebt.... (en uit ervaring weet ik dat de mensen die het eerlijk vragen/vertellen dat die meestal hun zin toch wel krijgen)

en ten tweede is het zo dat de scooter niet eens van jou is , mja dat is jouw verantwoording tegenover je ouder , niet van mij...

dit klinkt wel erg beterweterig maar ik ga al langer mee en weet dat eerlijkheid het langste duurt...
 
dat laatste heb ik al gprobeerd, tenminste, zonder dat langere verlengstuk.
dat warm stoken is mss ook nog wel een optie. kan dat gwoon met een föhn oid?

alleen 1 probleempje: mn achterrem staat niet 'aangesloten' omdat ik daarvoor nog t één en ander moet halen, dus die zal ik niet in kunnen knijpen..

lastig, lastig dit :)
 
Dat een zuigerstop een en al problemen is is duidelijk geblaat..
Heb het meer als 100x gedaan zonder enige problemen.
Gewoon zuigsterstop erin en dan een lange sleutel 17 gebruiken, aan het uiteinde pakken.. (handschoenen aan, anders haal je je open aan je carter als hij los komt) en loshalen..
 
Back
Top