Krijg de bougie kleur niet goed

Yannick17492

New Member
Goeieavond,

Ik heb een Honda gorilla skyteam 4takt schakel en mijn bougie slaat de hele tijd zwart. Ik heb de Gasnaald al lager gezet, stationair goed laten lopen en de cabrateur uit elkaar gehaald maar er zit een raare sproeier in en kan niet op internet vinden welke maar ik nodig heb.
Kan iemand hier iets mee en mij helpen?

Groeten!
 
Advertisement - register to remove this

Heb je een foto van je sproeier? gasnaald hoef kan niet aan te passen.
Post automatically merged:

Hoeveel mm is je carb?

50cc?

Standaard luchtfilter?
 
Dankjewel voor je reactie, het is een 50cc ja en er zit een standaard luchtfilter op. Er zit een foto van de sproeier bij en van de brommer.
 

Attachments

  • 419B96C4-60EB-4667-9FBF-EFB407EEB6F9.jpeg
    419B96C4-60EB-4667-9FBF-EFB407EEB6F9.jpeg
    98.3 KB · Views: 17
  • 425AB1D1-CB9F-45AE-86A8-12BD245E86B4.jpeg
    425AB1D1-CB9F-45AE-86A8-12BD245E86B4.jpeg
    374 KB · Views: 13
  • 461FF70D-1CDA-4DD2-887A-351B9AFFEC7E.jpeg
    461FF70D-1CDA-4DD2-887A-351B9AFFEC7E.jpeg
    337 KB · Views: 14
Je sproeier is het schroefje wat nog onderin dat ding zit. Van wat ik online zie gewoon een m4, vrij standaard maat voor 4 takt. (maat van het gat weet ik natuurlijk niet, meestal staat dat er op)

Heb je ook een foto van de bougie?
 
Last edited:
Nee, ik weet eigenlijk zeker van niet. Steeksleuteltje 8 op zetten, en een schroevendraaier in de gleuf. Dan schroef je de sproeier er uit. Maat staat meestal op de sproeier gestanst. Maar het komt ook wel eens voor dat er niets op staat hoor. Dan is het gewoon een kwestie van vergelijken met andere sproeiers, en wat uitproberen. Maar dat moet je toch. ;)

Die zijn inderdaad wel een tik rijk. Maar je zit er geen mijlen ver vanaf. Paar maatjes kleiner ben je er waarschijnlijk wel.
 
Oké ik ga nog een keer checken voor de zekerheid geef me effe wat tijd om me cabrateur uit elkaar te halen!
Post automatically merged:

image.jpg
Post automatically merged:

image.jpg
Post automatically merged:

Ik kan er echt niks uit draaien man
 
Last edited:
Ik zie dat hij vermangeld is, maar die moet er toch echt uit. Dat is je sproeier, je ziet ook dat hij net een andere kleur heeft. Desnoods even een tang op zetten, liefst eentje met goed scherpe tanden. (andere kant tegenhouden met een steeksleutel!!)

Sproeier is waarschijnlijk gewoon over, ik zou deze er ook niet meer terug in zetten, want dan krijg je weer hetzelfde. Dan even een setje sproeiers kopen. Dat is een open lucht filter. (powerfilter) En zo te zien ook een best grote carburateur. Denk dat je dan het beste een setje rond de 60-80 kan kopen, maar ik heb niet zo gek veel ervaring met 4 takt, dus misschien dat iemand anders dat ook even kan bevestigen. (of vergelijk het even in een scooterzaak oid)
 
Last edited:
Back
Top