Variomoer los

arjandevogel

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Als ik mijn scooter start en een paar keer gas geef hoor ik een hard geratel. Nadat ik mijn carterdeksel eraf gehaald heb zie ik dat mijn variomoer los is gedraaid dit is al 2 x gebeurd en ik heb hem echt goed vastgedraaid.

Iemand hier een oplossing voor?

En iemand misschien nog aanmerking op setup?

Setup: Cilinder
Polini Evo 1 AC

Uitlaat
Yasuni C21

Krukas
Malossi RHQ Pen 12

Luchtfilter
Stage 6.

Vario
Malossi Overrange 2005

Poulies
Malossi Overrange 2005

Koppeling
Malossi Delta clutch

Koppelingshuis
Malossi (geen wingbell)

Membraan
Stage 6 V-force 3

V-snaar
Malossi X-belt kevlar

Spruitstuk
Stage 6 spruitstuk met Stage 6 wigje.

Ontsteking
HPI ontsteking 2005


Carburateur
28 mm Keihin Replica

Rollen: 3.8 g
Trekveren: zwarte malossi
Drukveer: rode malossi
Sproeier: 125.
Hpi : 3,9 vooronsteking
 
Advertisement - register to remove this

Varioblokkeersleutel gebruiken? En het spul eerst goed plaatsen, dat het niet nog 3mm kan doorschuiven en je dus maar blijft aandraaien (omdat je op een gegeven moment denkt zo zal het toch wel goed zijn.. maar het spul is nog niet helemal vergenoeg op de as geschoven)
 
loctite ertussen doen misschien?

Zijn de tandjes op je as niet versleten? Bij mijn oude scooter waren die versleten en daardoor kon de schijf voor de vario een beetje bewegen, waardoor soms het boutje een beetje los zat.
 
idd , zit alles er wel op zoals het hoort? er zit iig namelijk 1 ring in die op 1 manier erin moet , verder moet er 1 shim tussen zitten en een busje.

waarschijnlijk mist er gewoon iets of zit er iets verkeerd.
 
Het is wel een moer he geen schroefje die je met een kruiskop vastzet, je mag er best wat kracht op zetten ;) En ja goed mischien zeg je "ja duh, ik ben niet achterlijk" maar beter dat ik het wel zeg dan dat na 50 posts blijkt dat dit het was gewoon nie genoeg vastgezet.

Maar anders denk ik dat je iets mist dwz dt je iets vergeet te monteren. Ik heb verder geen verstand van die vario die je hebt (dat is die hele overrange set toch, moest je daar niet ook iets bij je blok wegfrezen omdat de koppeling anders niet past..?) dus daar weet ik het fijne neit van wat er op moet zitten.. melf vast en zeker wel ;)
 
33NM om precies te zijn ;)

wat niet superveel is.

de 1 zet m te vast , de ander juist niet 8P

daarom zijn er dus ook momenten.

maar met een gezond verstand en kennis van sleutelen zou je moeten weten hoe vast het moet , en dat is helaas niet altijd het geval , maar toch eraan sleutelen...

overrange past meestal zo , echter moet je voor de snaar wat wegfrezen.
 
Ik heb alles er al langer inzitten reed eerst met een 21 mm carb en er zit nu een 28 mm carb op.
In de tussen tijd heb ik deze moer niet meer los gehaald.
Het lijkt dus wel of die door de kracht los gaat ofzo maar dat lijkt mee heel sterk.
Heb inmiddels al een nieuwe moer besteld dus ff kijken of het dan lukt;)

Bedankt voor jullie reacties :)
 
Back
Top