variomoer schiet steeds los?

Skielder

mazda mx3
ok, mijn scooter rijdt eindelijk, net ff stukje gereden, alles wordt bloedheet...

optrekken doet ie in het begin niet, dus moet ff strakke trekveren erin, maar daarna tyft dat ding vooruit zeg...

ik dus stukje opentrekken, opeens vet een schierend geluid, ik schrok, snel remmen, en contact uit...

carterkap losmaken, is mijn variomoer los...
wat raar, want ik d8 dat ik hem vast had gemaakt...

ik ff naar huis gelopen, ff gereedschap gehaald, variomoer weer vastdraaien...

ik weeer rustig rijden, trek hem weer stukje open....
en weer gierend geluid...

is dus weer mijn variomoer los geschoten..

hoe kan dit?

ik heb mijn startmotor en startkoppeling (ding achter vario) ook verwijder, i.p.v dat heb ik een ring geplaatst...

tevens schoot ie los nadat ik rond de 50-60 reed
 
Advertisement - register to remove this

precies ditzelfde had ik een tijd geleden, toen ik met me domme kop dat ringetje achter de ventilvar weg had gelaten.
Dat ringetje is dus puur voor opvulling voor de variobus, zodat er geen speling ontstaat op de ventilvar.

Misschien dat dat ringetje er bij jouw ook niet meer in zit?
Want daardoor krijg je speling op de boel en gaat de moer door trilling steeds los.
 
je kan ook zo'n speciaal ringetje proberen, zo'n soort gescheurt. Het is gebroken in het midden en staat dan scheef. Dat is bedoeld zodat het niet los kan trillen. Of een rubber ringetje werkt ook goed. :):):)
 
Het probleem is meestal de ring die ipv je startmotor komt (bij iig) Deze slijt heel snel af en dan krijgt alles speling, waardoor de moer los schiet. Kijk f goed naar die ring en naar de bus daarachter of je loopsporen ziet.
 
denk dat het ook komt doordat wat jij zegt chiel..

denk dat ik mijn starterclutch er maar gewoon opzet (weet alleen niet meer hoe die in elkaar moet :D

ik zal straks ff goed kijken..
 
ik had er trouwens een zwarte hard plastic ring in..

die net ff omgewisseld met me starterclutch en jawel, nu gaat mijn moer er niet ver genoeg op..:mad:

we kloten wel weer wat verder
 
luchtsleutel, ben je gek kerol :|, vast is vast hoor.

zet je starterclutch erin, en probeer eens een ringetje tussen je rondsel en je moer, dat hielp bij mij ook, en wat DvO zei, probeer een nieuwe moer, misschien is ie dol.
 
mja, als ik er een ringetje tussen doe past het helemaal niet meer... nu gaat mijn moer er al niet ver genoeg op met mijn starterclutch.. ik zal wel ff nieuwe moer halen en proberen.
 
Back
Top