Valt uit in lage toeren

krukaskeering heb ik ook vervangen en inlaatpakking ga ik zometeen doen
en zou je nog ergens aan kunnen merken of je voetpakking niet goed meer is
 
dat hoor je niet echt.

de carburateur zit in busje in ,deze moet goed op het spruitstuk zitten , dus helemaal tot het einde.

de voetpakking kun je duidelijk zien als ie kapot is
 
echt raar
nieuw busje eromheen alles sluit goed aan en nog steeds in zijn lage toeren slaat hij gewoon af en hij start ook erg moeilijk
 
ja maar dat kan toch ook niet zomaar?

hij is nooit opgevoerd geweest ofso

en voorheen deed die het wel aardig, cilinderwand is in ieder geval niks mis mee...
 
tja , alles deed het van te voren goed ;)

mja, slijtage van de cilinder kun je niet altijd goed zien , het beste laat je de cilinder opmeten doormiddel van een micrometerset , doe je dit dan weet je zeker dat de cilinder goed is of niet..
 
melf #50 said:
tja , alles deed het van te voren goed ;)

mja, slijtage van de cilinder kun je niet altijd goed zien , het beste laat je de cilinder opmeten doormiddel van een micrometerset , doe je dit dan weet je zeker dat de cilinder goed is of niet..


Weet jij hoe groot die veerschillen maximaal mogen zijn??

dan kan ik dat denk ik wel op school meten..
 
En als ik me cilinder vervang kan ik dan me zuiger en cilinderkop wel gewoon houden?

En is het erg onverstandig als ik een 2ehands cilindertje koop?
 
mja , laat eerst eens alles opmeten , voor dat je onnodige dingen gaat kopen , je moet dus dan de zuiger en cilinder vervangen , de zuiger en cilinder moet je beide meenemen om te laten meten btw..

een gebruikte cilinder kopen is onverstandig , dit omdat die ook versleten kan zijn , wat je op het oog niet kunt zien soms. en vespa cilinders zijn nieuw helemaal niet duur ,en dan heb je de zekerheid dat het goed is
 
ok bedankt.

Iemand vertelde mij dat het er ook aan zou kunnen liggen dat ik me carburateur niet goed schoon hem gemaakt ik heb hem helemaal onderdeeltje voor onderdeeltje uit elkaar geschroefd en met een droge doek alle onderdeeltjes schoongemaakt dan kan er toch niet veel misgaan?
 
een carburateur schoonmaken doe je door m uit elkaar te draaien en met lucht schoon te blazen (compressor) , anders krijg je m niet schoon
 
wss is het wel je stationair want normaal zou die moeten blijven draaie als je geen gas geeft en ander een paar maatjes groter van sproeier nemen

greets bengo
 
Dus als je geen compressor heb heeft het geen zin om je carburateur schoon te maken?

en een paar maten groter lijkt me niet ik heb nou 42 gewoon standaard snorfiets
 
pephol said:
Dus als je geen compressor heb heeft het geen zin om je carburateur schoon te maken?

en een paar maten groter lijkt me niet ik heb nou 42 gewoon standaard snorfiets

Kan wel, als er bv echt vuil inzit. Maar in een ontvetbak en met compressor schoonblazen werkt wel het best:)
 
pephol said:
Dus als je geen compressor heb heeft het geen zin om je carburateur schoon te maken?

en een paar maten groter lijkt me niet ik heb nou 42 gewoon standaard snorfiets


37 is std snorfiets...
 
Back
Top