Peugeot fox loopt even maar valt uit

torreb1

New Member
wassup
Ik ben bezig aan een Peugeot fox en nu heb ik het probleem dat de brommer perfect start en mooi stationair loopt, maar als ik zo een 10 seconden volgas rijd valt hij uit. Als ik dan even wacht start hij weer en begint het verhaal weer van in het begin. Ik vermoed dus dat de vlotterbak niet snel genoeg vult ofzo...? Ik heb hier al een beetje over opgezocht en ik heb al volgende dingen gecontroleerd die mogelijk de oorzaak zouden kunnen zijn: nieuwe bougie, benzineleidingen en benzinekraantje uitgekuist, doorloop van benzineaansluiting op carb naar vlotterbak doorgeblazen met lucht, eens zonder tankdop gereden om te kijken of de tank niet vacuüm zoog, vlotter en vlotternaald nagekeken, heel de carb ook gewoon eens uitgekuist en natuurlijk juist afgesteld(stationair loopt hij perfect) en valse lucht heb ik met een deofles ook al eens op gecontroleerd. Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie die de oorzaak van mijn probleem zouden kunnen zijn? ik hoor het graag!
groetjesss
 
Advertisement - register to remove this

Je weet dus niet zeker of het aan de toevoer ligt , dit eerst uitsluiten door , als hij afslaat gelijk kraan dicht en vlotterkamer openmaken om te kijken of deze vol zit , of als je een drainage slangetje onder de vlotterkamer hebt deze is openen om de hoeveelheid te kijken. Heb je als hij uitvalt wel een vonk , dit testen met een reserve bougie , hoef je de hete er niet uit te draaien.
 
door alles nog een extra goed te checken kwam ik er achter dat er toch nog wat vuil tussen de benzine aansluiting op de carb en de vlotterbak zat, nu rijdt hij weer zo goed als perfect alleen lekt hij nu via de overloop. Vlottenaald enzo heb ik al gecheckt en alles lijkt wel goed te werken als ik op de aansluiting blaas en de vlotter omhoog doe kan ik geen lucht meer blazen. zijn er nog andere redenen waarom een carb lekt via de overloop? merci alvast
 
Hmm denk ik niet echt is nog een goede van rubber, en hij lekt echt extreem hard via de overloop, ik denk niet echt dat een lekke pakking dat kan veroorzaken. Ik ga morgen toch nog eens checken of de vlotter echt wel goed afgesteld is, ik heb al geleerd dat dubbelchecken nooit kwaad kan :)
 
Zou het wel verklaren, had toevallig van het weekend hetzelfde. Overloop bleef lopen (totdat de vlotterkamer leeg is), even de vlotterbak van een andere carb erop geschroefd en probleem weg. Die rubberen ring kan uitgehard zijn oid, hoeft maar iets van lucht te ontsnappen en hij begint te druppen.
 
Back
Top