Valt uit in lage toeren

pephol

Well-Known Member
Heej
ik heb een Vespa Si en als ik hem start of als ik bij het stoplicht kom slaat hij af als ik het gas erop houd is er niks aan de hand.

Ik moet ook zeker met gas starten anders start hij niet

Contactpunten zijn schoon bougie is goed en me carburateur is schoon.

Sproeier iis volges mij ook prima...

Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
te grote sproeier? stationair schroef niet goed? koppeling niet goed ?

cilinder versleten? kan zoveel zijn..


stationair schroef is het niet want hij slaat zelfs af als ik het gas erop houd
behalve als ik volgas geef rijd hij gewoon goed

koppeling is het ook niet weet ik zeker

maar me bougie is ook gewoon koffiemetmelkbruin?
als ik een stuk volgas gereden heb en ik zet hem uit.

alvast bedankt
 
Het is ook niet zo dat hij het een beetje doet in ze lage toeren echt geen 1 ontsteking alleen als je echt keihard gaat rennen dan schiet hij ineens weg.
 
Hoe kan je zien of er iets aan mankeert dan er zitten geen grote krassen of iets in en er zit net een nieuwe zuiger +zuigerveren op maand geleden ofso dus dat kan het ook niet zijn kan het niet iets zijn van bobine of condensator ofso?
 
mja , dat wil nog niet zeggen dat de cilinder goed is , die kan wel ovaal zijn , als je er dan een nieuwe zuiger in zet is de cilnder ovaal en de zuiger rond...

contactpunten kunnen ook nog slecht zijn en/of slecht afgesteld
 
pephol said:
zat 42 in nu heb ik er 40 ingedaan en puntjes opnieuw afgesteld rijd wel weer aardig:)

dank u


Rijd nu helemaal niet meer??

contactpunten weer schoongemaakt en afgesteld maar nog steeds geen ontsteking?
 
als je een vespa blokje in 1 keer goed maakt is er niks aan de hand :)

als ik een vespa , puch maxi of tomos blokje heb en die bouw ik onder een brommer zet ik er gewoon nieuwe lagers , pakkingen en condensator en contactpunten in , dat spul kost erg weinig en je blok is in 1 keer klaar :)
 
melf #50 said:
als je een vespa blokje in 1 keer goed maakt is er niks aan de hand :)

als ik een vespa , puch maxi of tomos blokje heb en die bouw ik onder een brommer zet ik er gewoon nieuwe lagers , pakkingen en condensator en contactpunten in , dat spul kost erg weinig en je blok is in 1 keer klaar :)


Kan het er ook aan liggen dat de contactpunten nat worden door regen?

Want er zit geen rubberbeschermdop op het vliegwiel
Ik heb er al een keer een nieuwe ingezet maar hij loopt ergens aan en hij vliegt er dan weer uit..
 
nieuwe condensator erin gedaan
en contactpunten zijn nog goed heb ik half jaar geleden vervangen zien er nog prima uit.

Hoe kan je zien of je bobine nog goed is

ik denk namelijk dat het daar aan ligt
 
ik heb een andere bobine geprobeerd maar geen verschil...

waar zou hij allemaal valse lucht kunnen trekken waardoor die niet loopt bij de kop lekt die in ieder geval niet
 
Back
Top