V4 vespa loopt niet als hij warm is

Kian0297

New Member
Ik heb een vespa s die ik helemaal opnieuw heb opgebouwd. Alleen heeft hij het probleem dat hij wel start alleen als hij eenmaal warm is loopt hij gewoon niet meer iemand enig idee wat dit kan zijn?

Het is een v4 blok en de kleppen zijn gesteld. Distributie ketting is vervangen. Er zit een gloednieuwe carburateur op met sproeier 72( standaard maat)
 
Advertisement - register to remove this

Werkt de choke , krijgt hij ook spanning als de motor loopt ? Misschien verzuipt hij als de choke erop blijft staan , als hij warm is .
Of je hebt een veel te kleine/ verstopte hoofdsproeier , en loopt hij als hij koud is op het verrijkings kanaal .
 
Hoofdsproeier is de standaard maat dus dat kan het haast niet zijn zou je zeggen. De choke werkt goed. Ik zat te denken aan de bobine. Of is dat heel gek? Hij heeft namelijk twee jaar buiten gestaan bij de vorige eigenaar. Misschien dat daardoor de bobine je aangestast.
Werkt de choke , krijgt hij ook spanning als de motor loopt ? Misschien verzuipt hij als de choke erop blijft staan , als hij warm is .
Of je hebt een veel te kleine/ verstopte hoofdsproeier , en loopt hij als hij koud is op het verrijkings kanaal .
 
Koud krijgt hij genoeg benzine door de choke, warm te weinig en houd hij in?

Wat is voor geen meter lopen?

Zou zelf inderdaad contactpunten opschuren van bobine massa etc. Valse lucht checken bij inlaat. Carburateur schoonmaken.
 
Kun je controleren , door te kijken of je nog een vonk hebt als hij afgeslagen is
Ga ik doen. Of de weerstand van de bobine meten zou ook nog een optie zijn toch. Weet alleen de waardes niet van de juiste weerstand.
Post automatically merged:

Koud krijgt hij genoeg benzine door de choke, warm te weinig en houd hij in?

76 is in ieder geval standaard bij 2 klepper.
Hij houd niet in eigenlijk maar hij start en loopt gewoon niet meer. Zag inderdaad dat 2 kleps 76 is en 4 kleps 72 dus dat zou goed moeten zijn
 
Tik eens in bij de zoekfunctie: secundaire luchtregeling
Omdat ie 2 jaar heeft stilgestaan, zou die kraan vast kunnen zitten.
En kijk maar eens op YT waar je de weerstandswaarden van de bobine kunt vinden.

Weerstanden bobine 4V
- Primary resistance: 0.5 to 0.6 Ohm
- Resistance between primary and ground connection:
infinite
- Resistance between primary and HV output: 3 to
3.6 kOhm
- Shielded cap: 5000 Ohm
 
Last edited:
Tik eens in bij de zoekfunctie: secundaire luchtregeling
Omdat ie 2 jaar heeft stilgestaan, zou die kraan vast kunnen zitten.
En kijk maar eens op YT waar je de weerstandswaarden van de bobine kunt vinden.

Weerstanden bobine 4V
- Primary resistance: 0.5 to 0.6 Ohm
- Resistance between primary and ground connection:
infinite
- Resistance between primary and HV output: 3 to
3.6 kOhm
- Shielded cap: 5000 Ohm
Topper ga dat even nameten. Hopen dat het dan gevonden is. Bedankt alvast.
 
Back
Top