Help vespa sprint loopt niet hard genoeg

Nik jongepier

New Member
Hoi hoi ik ben Nik en heb een vespa sprint 4t 2v uit 2017 er staat 12000+- op de teller en nu ben ik bezig met het opvoeren. Mijn set up is.

-80cc malossi
- naraku nokkenas snel
-malossi variateur met witte drukveer
-originele trekveertjes
- malossi 55/15 vertanding
- Malossi snaar
-sproeier 84
- distr nieuwe ketting
- ducatie doorgezaagd geel
-geprobeerde rollen 5,7 6,1 7,2 8,4 gram
-drukveer malossi wit, malossi blauw, origineel zwart.

Dit alles geprobeerd en maakt geen groot verschil de top snelheid blijft het zelfde namelijk 68 gps ik heb ook de kleptiming veranderd naar het 2 en het 4 takt streepje/puntje en ook heb ik een andere cdi geprobeerd en een andere carburateur. Bij de malossi set heb ik eerst de dikke verpakking gebruikt en later de dunne. Ook heb ik de bougie vervangen en een andere uitlaat geprobeerd. Maar ik weet het niet meer. Wie heeft er tips?

Mvg Nik
 
Advertisement - register to remove this

Van welke vertanding naar welke vertanding ben je gegaan dan? Want als je genoeg vermogen hebt, dan kan je inderdaad de overbrenging aanpassen om met die extra power wat harder te gaan.

Hoeveel toeren maak je?
 
Ik heb het idee dat hij eigelijk hoger in touren moeten kunnen gaan. Het exacte tourental weet ik niet. Ik ben van Standard vertanding naar een malossi 15/55 lange carter gegaan.
 
Dan is het even zaak om goed uit te zoeken wat de standaard maat was en even berekenen wat de RF is geworden.



Qua toeren is echt meten is weten. Anders is het voor ons ook een beetje gokken :)
 
Ik heb juist voor deze set up gekozen omdat dit al meerdere malen is geprobeerd. Ook met deze vertanding. De optrek is goed tot is 65 rijd op de teller daarna moet ik hem echt ergens door heen trekken. En gaat hij niet harder maar houd hij ook niet in.
 
Back
Top