Vespa et4 80cc loopt slecht

thijzzz

New Member
Ik heb al een tijdje een licht gebruikte top performance 80cc liggen en recent besloten om deze te installeren op mijn vespa et4 uit 2005. Alles is std met doorgezaagde cdi en jamarcol uitlaat Met de 50cc liep die netjes naar de 65 en als je lang genoeg rechtdoor ging zelfs 73 ongv (op de teller dan) na samen met een vriend de 80cc te hebben geïnstalleerd en kleppen gesteld op 0.10 en 0.10 dacht ik dat dat ik sneller zou optrekken of in iedergeval hogere top zou halen. Alleen bleek dit niet zo te zijn. Hij hapert als je 30kmpu probeert te behouden (als in hij geeft halve seconde geen gas af en toe) en rijdt alleen oke als je volgas geeft, maar zelfs dan komt die niet boven de 60. Ik heb daarnet de carburateur open gemaakt en daar zit een sproeier van 80 in. Maar dat lijkt me goed genoeg om in iedergeval dezelfde snelheid als op de 50cc mee te halen.
Heeft iemand ideeën waardoor hij zo slecht loopt nu?
Hoor het graag
Groeten Thijs.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dankjewel voor antwoord, was ik van plan. Nu nog even kijken waar sproeier kopen. Kijken of die het dan doet
Je kan beter een setje kopen, dan kan je evt uitwisselen.
Neem een set met maten die in de buurt van je huidige sproeier liggen.
Bijvoorbeeld van Polini of Dellorto.
Sproeiers van verschillende merken kunnen uiteenlopende resultaten geven ondanks dat je er een andere maat in doet.
 
Je kan beter een setje kopen, dan kan je evt uitwisselen.
Neem een set met maten die in de buurt van je huidige sproeier liggen.
Bijvoorbeeld van Polini of Dellorto.
Sproeiers van verschillende merken kunnen uiteenlopende resultaten geven ondanks dat je er een andere maat in doet.
Dankjewel voor de tip
 
Vandaag weer geprobeerd te starten. Heeft nieuw probleem. Zodra die aangaat loopt ie voor ongv 8 seconden voordat die weer uitvalt. Ik heb zelf eigenlijk geen idee wat de fout kan zijn want die 8 sec klinkt ie prima. Hoor graag mogelijke problemen
 
Heb je iets veranderd? Nee zeker?

Als je wil dat mensen je helpen, moet je misschien ook gewoon eens luisteren naar wat mensen tegen je zeggen.
Post automatically merged:

Maar dat lijkt me goed genoeg om in iedergeval dezelfde snelheid als op de 50cc mee te halen.
Dit is niet hoe dat werkt. Echt absoluut niet.
 
Heb je iets veranderd? Nee zeker?

Als je wil dat mensen je helpen, moet je misschien ook gewoon eens luisteren naar wat mensen tegen je zeggen.
Post automatically merged:


Dit is niet hoe dat werkt. Echt absoluut nie

Heb je iets veranderd? Nee zeker?

Als je wil dat mensen je helpen, moet je misschien ook gewoon eens luisteren naar wat mensen tegen je zeggen.
Post automatically merged:


Dit is niet hoe dat werkt. Echt absoluut niet.
Sproeier 86 zit er in.
Post automatically merged:

maak is een filmpje , misschien is het dan duidelijker.
Morgen maak ik een filmpje!
 
En wat is de kleur van de bougie met die sproeier? Heb je de carb ook afgesteld?

Hoe veel heb je gereden met die te kleine sproeier?
 
Hier de video, vriend van mij zegt dat de cilinder stuk is en dat ik beter weer de 50cc erop kan zetten. Hoor graag nog jullie mening.

 
waarop baseert die vriend dat de cilinder stuk is ? lijkt mij eerder een kwestie van afstellen , en als je het niet vertrouwt , compressie meten .
Ook vindt ik het geluid , voor zover ik kan horen klinken naar een lekke koppakking , of lekke uitlaat flens
 
waarop baseert die vriend dat de cilinder stuk is ? lijkt mij eerder een kwestie van afstellen , en als je het niet vertrouwt , compressie meten .
Ook vindt ik het geluid , voor zover ik kan horen klinken naar een lekke koppakking , of lekke uitlaat flens
Wat zou ik moeten afstellen? Want ben beetje de weg kwijt
 
Begin eens met de carb af te stellen , wel bij warme motor , en voel dan ook eens rond de cilinderkop/ uitlaat aansluiting , of je hem daar voelt blazen . Over afstellen staan zat filmpjes op you tube :
Post automatically merged:

Hier spreken ze over een sproeier vergroting van 5 tot 7 %
 

Attachments

  • 80cc-4t-gy6-139qmb.pdf
    384.4 KB · Views: 0
Last edited:
Uiteindelijk toch de 50cc er weer onder gezet, deed het ook niet. Bleek er voor in het frame boven de voorveer een oud alarm te zitten. Geluid maken/knipper lichten aan deed die niet meer. Cdi stoppen wel. Alarm er uitgehaald en loopt weer als een zonnetje. Net nieuwe pakkingen gehaald voor de 80cc. Dus binnenkort weer proberen. Nog een vraagje over de cdi. Ik heb een gele ducati begrensd en onbegrensd liggen, welke zou beter zijn voor een 4t 2v 80cc blok? Want een vriend van mij zegt dat de onbegrensde niet slim is bij 80cc. Hoor het graag.
 
Back
Top