This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Uitzending

Behalve op uitzending. Dan heb je er een stel in je kast liggen, een stel onder je bed, een stel op je kantoortje, een stel in je opsvest, een stel in je broekzak 8P

Kom die dingen overal tegen +pippi+

Owja en een stel in je patroonhouders
 

Nederland zit in Level 2 wat betreft de samenwerking/inversteringen. Dat is dus zo'n 800 miljoen eu. Op het Verenigd Koninkrijk en Italië na zijn we dus de grootste sponsor. Verwachting is geloof ik dat er zo'n 85 komen.
Of die er ook echt gaan komen, dat is natuurlijk niet zeker (aangezien het kostenplaatje sowieso al is tegengevallen), maar de bedoeling is er.
Dat is dus wel 17X zoveel als jij noemde...
 
Owke

Maar die patronen heb k gevonden toen k een munitiekistje kocht op een verzamelbeurs..

Hij was dichtgelast.. thuis opengeslepen omdat ik iets hoorde rammelen (achteraf gevaarlijk natuurlijk)
en nu staan ze op mn buro... zijn wel joekels! .50 browning kogels... ik zal es een foto maken morgen
 
Formula; wanneer ga je die f16 opleiding in dan? Wat heb je nu allemaal gehad? Wat krijg je nu? Full report

Ben al in opleiding . Is toen heel snel gegaan allemaal. Ik werd ineens opgeroepen of ik in oktober niet snel nog mee kon naar Frankrijk voor de laatste selectieronde (vliegen op Slingsby :W), want dan kon ik nog net instromen in de okt.-klas. Dus ik heb meteen ja gezegd en ben dus in oktober mee naar Frankrijk geweest en daar gevlogen. Toen doorgekregen dat ik na een dik jaar van selecties uiteindelijk door was . Ik zat op dinsdag terug in de auto vanuit Frankrijk en die donderdag moest ik al op de KMA beginnen. Net 2 dagen dus nadat ik te horen had gekregen dat ik was aangenomen. En sindsdien zit ik dus op de KMA Breda.
Ben nu bij bivak IV (volgende week). Over 7 weekjes heb ik m'n ALO I afgesloten, dus dan geen bivakken meer voor mij, maar veel studeren.
Dus 7 kl*teweken te gaan nog, maar daarna wordt het allemaal wat soepeler. Hier zit ik 1 jaar en ga dan naar de EMVO (Elementaire Vliegopleiding). Als ik die weer heb afgesloten ga ik een jaartje of 2 naar Amerika, vervolgens nog een half jaar hier wennen aan Europese luchtruim en dan inzetbaar als gevechtsvlieger.
Mocht je nog wat willen weten, zeg het maar.
 
KMA beetje pittig? Want als ik zie wat daar soms voor tjappies vanaf komen heb ik ook het gevoel dat het niet veel voor stelt. En roep nog ff als je de EMVO ingaat, dan moet je ff iemand de groeten doen voor me
 
@chryston : patronen zo vinden.. durf daar wat zuiniger mee om te gaan dan he
@ funk.. die tb's kennen wij ook.. de welbekende gratties ofwel gratificatie!
en nog een opmerking.. het is niet zo dat elke militair verplicht is hulp te verlenen (zover als de persoon maar kan) maar dat is bij wet voor Een Ieder verplicht en feitelijk gezien ben je strafbaar als je het niet doet.

verder geen bijzonderheden
 
@chryston : patronen zo vinden.. durf daar wat zuiniger mee om te gaan dan he
Lol, kan ik er wat aan doen dat we kistjes vol hebben en ik 2x per week ff check of ik er nog 29 in me patroonhouders heb, zoniet ff optoppen, de volgende dag kom ik ze tegen in me opsvest of een van die andere plekken, maar dan zitten me patroonhouders alweer vol 8P
 
Chyston ik reageer volgende week even op je post, moet nu snel naar de kazerne anders kom ik te laat en de rest van de week ben ik op bivak dus geen compu. Sorry.
 
Woensdag vlieg ik dan naar huis Met gemengde gevoelens. Relaxe uitzending gehad weinig werk, soepel kamp. Maar aan de andere kant baal ik er toch wel echt van dat ik niks spannends meegemaakt heb. Als je dan hoort dat de nieuwe club van de SF er net 2 weekjes zit en nu al hun vuurdoop hebben gehad word ik toch wel een beetje jaloers. Maarja zo is het nu eenmaal. Misschien komt het nog ooit! Dan heb ik 3 weekjes vrij. En dan ga ik alweer op oefening naar Vlieland, oefenen voor Canada

*edit* Ik begrijp het volkomen als sommige mensen me voor gek verklaren omdat ik jaloers ben dat mensen dat soort dingen meemaken. Maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar

Ik denk dat Aerox_terror, Funk en Dempster ook wel dat gevoel hebben dat ze dat toch 1x mee willen maken, mochten ze dat nog niet meegemaakt hebben . (Gevaarlijke aanname van me, maar dat mogen ze zelf vertellen of dat wel of niet zo is )
 
snap wel dat je het minder vind en denk ook wel dat anderen dat snappen, je hebt er tog flinkt voor getraind enzo en dan is het niet nodig geweest
 
helemaal met douwe eens, je traint er behoorlijk veel voor, en ik zou ook graag op uitzending gaan, ook al is de mogelijkheid er dat het totaal niet bevalt.
 
Nouja ik denk dat het altijd wel zal bevallen als je bij een club als de marns zit. Dan ga je niet ergens op een kantoortje papierwerk doen . En zodra je genoeg buiten de poort komt. Is het altijd een goeie ervaring, waarbij je heel veel ziet. Alleen alles heeft natuurlijk 2 kanten. Hier in kabul maak je weinig mee, maar heb je wel dikke mats met goeie fitness, goed eten enzo. In het zuiden maak je wat meer mee. Maar daar heb je dan wat minder faciliteiten..
 
weet je wat het is.. als het gebeurd is het zo surreal dat je zelf amper geloofd dat het egt was
goeie reis chryston
 
Zo ik kom net terug van een patrouille in de bergen hier in uruzgan, voor een paar dagen. Snachts rond -15, het was echt ijskoud. Veel dingen gebeurd, ik kan niet wachten om weer de bergen in te gaan.