Uitzending

tevredenheidsbetuiging :)

krijg je als je bv je werk beter doet dan iemand met dezelfde functie
dus leiderschap op je nemen initiatief nemen en tonen ed

bij ons worden er ook wel een swat uitgedeeld waarvan ik dan denk dat het niet nodig is maargoed, is beetje hetzelfde als dat rooie erekoord, iedere commandand kijkt er net ff anders naar en geeft hem om een andere reden al...
 
Ok, dus op zich is het leuk maar in principe slaat het nergens op?
Mij lijkt dat er wel naar gekeken wordt ivm. promotie oid. Dat als er iemand moet doorstromen als dat mogelijk is dat diegene met een of meerdere ( weet niet of meerdere kan :p ) voor gaat op iemand die er geen heeft?
 
de rede staat er op dus is het al snel duidelijk of het ergens op slaat :p

staat idd erg leuk in je map met diplomas ed als je bij een andere eenheid of hoger op wil oid :) meerdere is cker mogelijk.
 
Dit is mijn eerste, maar kpl uit mijn groep heeft er al 7 gehad ofzo. Moet ook wel toegeven dat dat een top militair is en dat ik echt veel van hem geleerd heb. Zit een geldige beloning van 200 euro aan. Dus dat is ook niet mis. Hoewel het doorgaans 250 is en kan oplopen tot 1250 (hoogste wat ik ooit gehoord heb). Maar zoals ik al zei, toevallig omdat ik die generaal rondrij en hij vind dat ik mijn werk goed gedaan heb omdat hij me elke dag ziet heb ik hem gekregen. Terwijl lui in het zuiden max lopen te knokken, fuckin hard werken, en die krijgen een bedankje en tot ziens. Misschien een goedmakertje dat die lui wat meemaken en dat ik hier lafjes zit. Hehe :D

@ kees; je moet het niet begrijpen dat alle tb's onzin zijn. Er zijn zeker tb's die terecht zijn omdat die lui gewoon echt goed werk gedaan hebben. Of werk dat hun eigenlijk niet eens hoeven te doen. Maar sommige dingen denk je echt van; "is dat nou nodig?". Maarja dat soort dingen gebeuren :)
 
Last edited:
ik ken ook zo'n gevalletje, kerel donderd uit het raam rug kapot polsen kapot,
buddy stabiliseerd hem, vraagt mij of ik het wil overnemen, gedaan heb daar een uur gezeten met die vent.
mee geweest naar het hospitaal. daar de hele dag gezeten.
ouders begeleid en geholpen, kpls te woord gestaan.
hoge piefen gesproken, kmar gesproken.
wie krijgt de tb :X die vent die ik had afgelost terwijl die na een half uurtje weer lag te snurken :X
 
heb dr zelf ook maar 1 en dat was nog buiten dienst ook :p was een groeps waardereing van 200E de man nooit verkeerd natuurlijk :) dat hij niet verdiend is kan je niet zeggen denk, in elke situatie kan je opvallen in de mnierdat je je werk doet of dat nou in een gevechtsactie is of bij het beveiligen ven een generaal...

@ funk, voel je je best genaaid denk...
 
heb dr zelf ook maar 1 en dat was nog buiten dienst ook :p was een groeps waardereing van 200E de man nooit verkeerd natuurlijk :) dat hij niet verdiend is kan je niet zeggen denk, in elke situatie kan je opvallen in de mnierdat je je werk doet of dat nou in een gevechtsactie is of bij het beveiligen ven een generaal...

@ funk, voel je je best genaaid denk...

mjah best wel, vent die vroeg de de hele tij of ik de "stekker" eruit wou trekken:X
best pittig.
 
Gistermorgen vertrokken naar Kandahar met het Italiaans vrachtvliegtuig. Daarom hebben de CDS (4 sterren generaal Berlijn) en Generaal der Landstrijdkrachten (3 sterren generaal Van Uhm) een praatje gehouden in de "Dutchcorner", vervolgens daar geluncht. Na de lunch in 2 cougars gestapt (met doorgunners van mijn eigen peloton :D) en naar Tarin Kowt gevolgen. Daar een rondleidinkje over het kamp gehad, vervolgens slaapplekken geregeld in de gym daar, weer verhaaltje van CDS. Gegeten, beetje in de kantine (Echos) daar rondgehangen. 's Avonds oudjaar-nieuwjaarsfeest, veel lui van Wonju gezien, ook paar bekende van opleidingen en cursussen enzo. Maar omdat ik geen idee heb hoe Dempster eruit ziet, heb ik ook maar niet gezocht. Hij wist overigens ook niet dat ik er was. De volgende ochtend met cougars naar Deh Rawod gegaan. Daar echt maar heel kort gebleven, weer een verhaaltje van CDS, vervolgens weer met de cougars naar Tarin Kowt, en gelijk overgestapt op een US Hercules weer terug richting Kabul. Dat was mijn nieuwjaar zo'n beetje :)



Maatje van mij zit ook in Tarin Kowt
 
Dempster, ik dacht dat jij door wilde gaan voor piloot bij de luchtmacht? Tenminste zoiets heb je ooit verteld hieer meen ik.
Voor mij is het over een paar jaar ook zover. Ben nu dus bezig voor piloot bij de luchtmacht. Sprak laatst een generaal die vertelde dat de kans behoorlijk groot was dat degenen die nu in opleiding zijn en op de F16 komen, later de JSF mogen gaan vliegen :W. Dat lijkt me dus echt geweldig he.
Maar ben je nog bezig geweest met de selecties of heb je hier verder niets meer mee gedaan?

@ Formula:
Allemaal leuk en aardig... maar hoeveel JSF's krijgt Nederland? stuk of 5 misschien?

Verder:
Geweldig dat jullie dit doen. Ik wou ook het leger in (voertuigen enzow) maja mn ouders zeiden nee... dus dan houd het op. Kheb wel een goede vriend die binnekort op uitzending gaat. Is t waar dat jullie van die pasjes hebben dat als je word aangehouden ofzow dat je dan kan late zien dat je militair bent? Of dat je moet helpen op de autoweg als je een ongeluk ziet?

Ik wil nog altijd het leger in nu... ik doe nu ICT opleiding. is dat leuk om in het leger te doen?
Ben verder een grote verzamelaar in WWII spul... kzit bij zo'n groepje genaamd redhorse (www.redhorse.be slechte site) die hebbe egt alles... willy's jeep halftracks GMC's zowat alle wapens en kleren egt niet normaal...

Kheb zelf ook 2 sherpe Browning .50 patronen liggen en een imitatie panzerfaust. Verder: thompson, M1 Garand, Mp44, Mp40, Luger, Colt etc....

Naja khoor t wel

Suc6 don't get shot!
 
@ Formula:
Allemaal leuk en aardig... maar hoeveel JSF's krijgt Nederland? stuk of 5 misschien?

Verder:
Geweldig dat jullie dit doen. Ik wou ook het leger in (voertuigen enzow) maja mn ouders zeiden nee... dus dan houd het op. Kheb wel een goede vriend die binnekort op uitzending gaat. Is t waar dat jullie van die pasjes hebben dat als je word aangehouden ofzow dat je dan kan late zien dat je militair bent? Of dat je moet helpen op de autoweg als je een ongeluk ziet?

Ik wil nog altijd het leger in nu... ik doe nu ICT opleiding. is dat leuk om in het leger te doen?
Ben verder een grote verzamelaar in WWII spul... kzit bij zo'n groepje genaamd redhorse (www.redhorse.be slechte site) die hebbe egt alles... willy's jeep halftracks GMC's zowat alle wapens en kleren egt niet normaal...

Naja khoor t wel

Suc6 don't get shot!

jij wij hebben pasjes (smartcard) deze kan je idd overal laten zien is volgens mij zelfs geldige legitimatie, ook is dit je toegangs bewijs tot de kazernes.
en tevens zijn militairen verplicht te helpen in wat voor situatie dan ook.
is zelfs strafbaar als je het niet doet.
 
dan zal hij er tog wel blij mee zijn, helemaal als hij weer hersteld is.

officieel is het geen geldige legitimatie maar erg moeilijk zullen ze niet snel doen...
 
Die dingen kosten een fortuin... En nederland heeft nou niet egt enorm veel megeholpen in de ontwikkeling... dusjah...

ik ga t probere te vinden ;)

Edit: één zo'n ding zal ongeveer 50 Miljoen gaat kosten, tenminste als ze zich aan hun afspraken houden.

Als nederland achtergesteld word dan zullen ze wéér ontwikkelingskosten moeten betalen en al die andere onzin die we nu al zijn aan het betalen (10 jaar lang een enorm bedrag)

dusz.. en dat betalen wij allemaal in de vrom van belasting... dan maar wat minder JSF's... ipv de belasting verdriedubbelen
 
Last edited:
@ Formula:
Allemaal leuk en aardig... maar hoeveel JSF's krijgt Nederland? stuk of 5 misschien?

Verder:
Geweldig dat jullie dit doen. Ik wou ook het leger in (voertuigen enzow) maja mn ouders zeiden nee... dus dan houd het op. Kheb wel een goede vriend die binnekort op uitzending gaat. Is t waar dat jullie van die pasjes hebben dat als je word aangehouden ofzow dat je dan kan late zien dat je militair bent? Of dat je moet helpen op de autoweg als je een ongeluk ziet?

Ik wil nog altijd het leger in nu... ik doe nu ICT opleiding. is dat leuk om in het leger te doen?
Ben verder een grote verzamelaar in WWII spul... kzit bij zo'n groepje genaamd redhorse (www.redhorse.be slechte site) die hebbe egt alles... willy's jeep halftracks GMC's zowat alle wapens en kleren egt niet normaal...

Kheb zelf ook 2 sherpe Browning .50 patronen liggen en een imitatie panzerfaust. Verder: thompson, M1 Garand, Mp44, Mp40, Luger, Colt etc....

Naja khoor t wel

Suc6 don't get shot!
Je kunt inderdaad wel peppy je smartcard laten zien als je aangehouden word. Maar bij Wet Mulder zal dat je niets helpen. Bij andere strafbare feiten word op dat moment de Marrechaussee erbij gehaald. En dat hoeft niet per definitie positief te zijn :D. Wij zijn inderdaad verplicht te helpen. Maar ik weet uit eigen ervaring dat er heel veel dicht klappen en niet bepaald drillmatig tewerk gaan in zo'n stress situatie.

En je moet heel erg opletten met scherpe minutie thuis. Als op dat moment je huis afbrand ben je niet verzekerd :)
 
Back
Top