Uitzending

Hij was mijn instructeur tijdens mijn AMOL.. Goeie tijd gehad toen :) Das dus een vd redenen dat ik bij hem in de groep wil, maar ik weet niet of dat te regelen valt. Ook ivm mijn wensen om een studie te gaan volgen..
 
Gistermorgen vertrokken naar Kandahar met het Italiaans vrachtvliegtuig. Daarom hebben de CDS (4 sterren generaal Berlijn) en Generaal der Landstrijdkrachten (3 sterren generaal Van Uhm) een praatje gehouden in de "Dutchcorner", vervolgens daar geluncht. Na de lunch in 2 cougars gestapt (met doorgunners van mijn eigen peloton :D) en naar Tarin Kowt gevolgen. Daar een rondleidinkje over het kamp gehad, vervolgens slaapplekken geregeld in de gym daar, weer verhaaltje van CDS. Gegeten, beetje in de kantine (Echos) daar rondgehangen. 's Avonds oudjaar-nieuwjaarsfeest, veel lui van Wonju gezien, ook paar bekende van opleidingen en cursussen enzo. Maar omdat ik geen idee heb hoe Dempster eruit ziet, heb ik ook maar niet gezocht. Hij wist overigens ook niet dat ik er was. De volgende ochtend met cougars naar Deh Rawod gegaan. Daar echt maar heel kort gebleven, weer een verhaaltje van CDS, vervolgens weer met de cougars naar Tarin Kowt, en gelijk overgestapt op een US Hercules weer terug richting Kabul. Dat was mijn nieuwjaar zo'n beetje :)
 
hahah, wij waren de beveiliging van generaal berlijn toen hij naar het goverment house moest in tarin kowt. Ik heb staan wachten op de 2 cougars!! en het oude jaars feestje was wel apart hierzo. Was niet helemaal mijn smaak. naja ben tot het eind gebleven maar veel gasten waren vroeg naar bed gegaan, want we moesten er vroeg uit!!! trouwens die americanen zijn echt raar, die waren helemaal dronken op die party, terwijl er geen alcohol in het bier zat:p blijven rare lui!!! verder iedereen de beste wensen!!!
 
Zo ja, eentje ging helemaal breakdancen met paar van die locals, wat ik overigens niet helemaal begreep. Zijn dat tolken ofzo? Die waren de hele tijd dat ik er was ook op het kamp? En ik was toch wel een beetje benieuwd wat er achter die "zwarte hekken" zat ;) (Niet wie, maar wat :))

Moet jij trouwens ook zo'n Prinses Irene koordje om? Hoe sip is dat !
 
jah dat kut koord draag is dus niet, en dat kost je gewoon een douw!! echt aso!!! je hebt er helemaal niets aan. gelukkig hebben we hier nog wel onze wonju tradities
 
Je kent wel het rode koort neem ik aan? Dat is als je iemand in gevechtsituaties het leven gered hebt.. Rood erekoord, Pantser Infanterie Bataljon Prinses Irene (het 17e) heeft een of ander blauw met oranje koord. Dat hebben ze ooit ergens mee verdiend ik weet er niet het mijne van.. Nu moet 12bravo (ook wel Wonju compagnie genoemd :) vandaar Wonju tradities) ook dat koord dragen omdat ze met het 17e op uitzending zijn. Maar dat gaat nergens over. Dat is hetzelfde als dat een luchtmobiele compagnie met de mariniers mee zou gaan en dan opeens een marinier pak aan moeten..

En een douw is een soort Rapport CC, dat je dus een tuchtrechtelijke straf krijgt. Geldboete, of werkstrafje ofzo. Als je dat koordje dus niet om doet :)
 
dat koort draagt het 17e omdat ze in wo2 aan de invasie mee gedaan hebben 4 dagen later maar dat vertellen ze er niet bij... heet dus het invasie koord. als je daar binnen komt krijg je ook eerst he embleem met rood padje en pas als je naar normandie geweest bent krijg je oranje.

behoorlijk sip dat je dat ding ineens moet dragen omdat je samen met hun op uitzending bent idd
 
Ten eerste zit ik NIET in Uruzgan, daarintegen Dempster wel :) En Uruzgan is redelijk groot. Als je ook het kamp weet dan weet Dempster waarschijnlijk al meer. Ook werken wij bij de landmacht bijna niet met voornamen. Behalve als je heel close met elkaar samen werkt. Maar als je iemand vaag kent, ken je alleen zijn achternaam :)

Ik ben overigens op het moment blij als een klein kind :D
Paar momenten geleden een TB gekregen. Ben het er niet geheel mee eens, omdat ik vind dat ik ZEKER niet boven de rest uitsteek. De mensen die max lopen te knokken in het zuiden verdienen er zondermeer een. Maar daarom niet minder blij, staat toch mooi op je cv. Tb tijdens uitzending :)
 
Je weet niet of hij op Tarin Kowt (TK, waar dempster logeerd) zit, of op Dehrawod (DR)? Misschien nog op een FoB die bij mij niet bekend is?
 
rood koord is iemand redden in gevechtssituatie..
dat is tog egt als je gewoon iemand "red.. ik lees namelijk in bijne elke defensiekrant dat iemand wel een rood koordje heeft gehad omdat die persoon iemand gereanimeerd heeft, of bij een ongeluk geholpen whatever.
(soms zelf voor dingen waarvan je je afvraagt..tsja.. das levensreddend :U )
desalniettemin :p de verleende hulp is Altijd goed!!
 
Je hebt inderdaad wel gelijk ja. Maar het is er ooit in gebracht als je iemand red in oorlogsituatie :) Maar nu is het inderdaad een beetje lafjes geworden als je ook op de snelweg bij een ongeluk iemand helpt met je ZHKH of CLS danwel PTLS kennis..
 
Back
Top